De Route - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Peter Hegman - WaarBenJij.nu De Route - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

De Route

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

22 Juni 2013 | Nederland, Haarlem

Donderdag 27 Juni vertrek ik voor mijn fiets tocht naar Rome.

De route is op hoofdlijnen als volgt:
• Vanaf Haarlem via Veghel en Roermond naar Duitsland;
• Ten zuiden van Bonn naar de Rijn;
• Langs de Rijn naar het zuiden tot aan Karlsruhe;
• Vanaf Karlsruhe naar de Bodensee;
• Via de Zwitserland /Oostenrijkse grens door het Vorarlberg;
• Daarna via Trento en Veneto naar Venetië;
• In Venetië ga ik een dagje rond kijken, daarna ga ik via Ferrera door naar Bologna;
• Via Lucca naar de Westkust van Italië en nog even langs de Pisa om de toren te bewonderen;
• Langs de kust naar het zuiden bij Cecina naar het binnenland van Toscane;
• Via Volterra en Sienna naar Florence;
• Na een dagje rondkijken in Florence ga ik via Umbrië naar Rome;
• In Rome ga ik een paar dagen rondkijken;

Ik verwacht zo'n 150-180 km per dag te fietsen daarnaast heb ik een aantal dagen ingepland om de historische bezienswaardigheden te bekijken.
Naast de tent heb ik ook mijn creditkaart bij me dus ik zie wel hoe en waar ik ga overnachten.

Of het allemaal gaat lopen als gepland dat zie ik wel, één ding staat wel vast op vrijdag 19 Juli vlieg ik weer terug naar Nederland.

De gedetailleerde track is hier te vinden:
http://www.everytrail.com/fullscreen.php?trip_id=2184144&code=d589c2a0bc27651771d2ac0070efb466

Ik zal jullie regelmatig op de hoogte houden van de voortgang.

  • 22 Juni 2013 - 23:51

    M@rry:

    Geniet evan. Ik kijk weer uit naar je verhalen!

  • 23 Juni 2013 - 21:25

    Piet En Leny:

    Hoi Peter,
    Dat gaat een heel mooie reis worden. Vergeet met al dat fietsen niet te genieten van al het moois onderweg. Wij fietsen via jouw reisverhaal een beetje met je mee. Ook voor ons is het een droom om nog eens naar Rome te fietsen. Jij maakt er een heel interessante route van. Fijne reis en groet van Piet en leny

  • 23 Juni 2013 - 22:25

    Jelle:

    Hoi Peter,

    Nou dat zijn de 3 toppers van Italië. Gaat een hele mooie worden deze keer :-)

    Groet, Jelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 60657

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 14 Juli 2017

Op de fiets van Haarlem naar Kalamáta

22 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Op de fiets van Haarlem via Madrid naar Lissabon

24 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Op de fiets naar Split via Rijn en Donau

26 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Op de fiets van Haarlem naar Elche via Andorra

27 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Op de fiets naar Venetie, Florence en Rome

02 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Op de fiets naar Dresden en Praag en terug

27 Augustus 2011 - 28 September 2011

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Landen bezocht: