Dag 13 en 14 - Barcelona - Reisverslag uit Castelldefels, Spanje van Peter Hegman - WaarBenJij.nu Dag 13 en 14 - Barcelona - Reisverslag uit Castelldefels, Spanje van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

Dag 13 en 14 - Barcelona

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

09 Juli 2014 | Spanje, Castelldefels

Dinsdag 8 juli - van Ogern (Catalonië) naar Barcelona.

Vanmorgen rond 6 uur opgestaan, ja ik heb de wekker wat later gezet omdat de zon rond 6:30 opkomt en niet om 5:30 zoals in Nederland.
De enorme regen van gisteren heeft de nationale tv gehaald, diezelfde regen zorgde er in de ochtend voor dat er veel mist was. Vandaag is het hoofdzakelijk bergaf maar direct na vertrek was er nog een klimmetje van 350 meter tot een hoogte van 880 meter, maar na de afgelopen dagen is dat natuurlijk een eitje al moet ik ook zeggen dat ik het idee van 5 dagen langs de kust (en dus niet veel klimmen) ook wel zie zitten.
In truckers restaurant Xavir dichtbij Callius ontbeten (Café Cortade en tostade solo) het is net 9 uur maar bier en wijn worden in overvloed gedronken.
De geplande route was ver van optimaal, kortweg een drama. Ik had een smalle weg gevonden langs de rivier. Nou de weg was er wel maar het waren keien en veel plassen. Na 10 km ploeteren gauw terug naar de provinciale weg die overigens prima te fietsen was.
Barcelona binnen komen leek een uitdaging maar dat viel uiteindelijk reuze mee via de N11 en N340 stond ik om 4 uur bij de Sagrada Família. Rond een uur of 6 ging ik dan richting camping in Castelldefels dat was een grotere uitdaging maar Rond 8 uur was ook dat gelukt. Morgen nog een dagje in Barcelona rondfietsten en wat bij het zwembad of op het strand gaan liggen de camping ligt aan strand.

Vandaag 172 km gefietst en meer dan 1420 hoogtemeters.

Woensdag 9 juli - Dagje Barcelona

Vandaag Barcelona bekijken maar dan op de fiets. Van internet had ik een track gehaald die langs de (letterlijke) de hoogtepunten gaat.
Voor het zover was moest ik eerst weer van de camping naar de stad zien te komen een dikke 20 km fietsen met de nodige sluiproutes om te voorkomen dat je op een snelweg terecht komt (want die zijn er genoeg). Nu zijn er een soort van fietspaden in Barcelona maar dat is meestal een lijn op een voetpad dat aangeeft dat daar fietser in beide richtingen mogen fietsen. Dit betekent ook dat bij elke zijstraat je van de stoep af moet en er daarna weer de stoep op, nu zijn de stoepranden wel verlaagd maar erg makkelijk fietsen is het niet daar komt nog bij dat voetgangers zich vaak niets van de lijnen aantrekken.
Vaak ben ik gewoon op de weg gaan fietsen. Ik denk dat op de weg fietsen zelfs met de Spaanse rijstijl veiliger is dan op de "fietspaden".
Al fietsend ben even naar Camp Nou geweest. Ik had het groter verwacht maar qua merchandising doen ze het toch wel iets beter dan bijvoorbeeld Ajax. Ik was er rond een uur of 10 en er waren al honderden of misschien wel duizend mensen en nu al een enorme rij voor de Camp Nou Experience.
Van Camp Nou, ben nog langs Sagrada Família geweest, Via Laietana (elke toerist moet er geweest zijn) en maat Miramar het is wel even klimmen maar dan heb je ook wel een mooi uitzicht over de stad, (Voor mensen die niet op de fiets zijn, er gaat ook een kabelbaan)
Na de lunch ben ik teruggegaan naar de camping en daar nog even lekker bij het zwembad gelegen.
Morgen richting Valencia, halverwege, waarschijnlijk ergens bij Peñíscola ga ik overnachten.

Vandaag 78 km gefietst en meer dan 420 hoogtemeters.

  • 11 Juli 2014 - 09:35

    Reinier:

    Hallo Peter, ziet er weer goed uit, dat 'rondje' fietsen, lekker genieten, Groeten uit een klam Zoeterwoude

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 674
Totaal aantal bezoekers 60685

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 14 Juli 2017

Op de fiets van Haarlem naar Kalamáta

22 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Op de fiets van Haarlem via Madrid naar Lissabon

24 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Op de fiets naar Split via Rijn en Donau

26 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Op de fiets van Haarlem naar Elche via Andorra

27 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Op de fiets naar Venetie, Florence en Rome

02 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Op de fiets naar Dresden en Praag en terug

27 Augustus 2011 - 28 September 2011

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Landen bezocht: