Dag 15 en 16 - van Barcelona naar Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Peter Hegman - WaarBenJij.nu Dag 15 en 16 - van Barcelona naar Valencia - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

Dag 15 en 16 - van Barcelona naar Valencia

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

11 Juli 2014 | Spanje, Valencia

Donderdag 10 - Van Barcelona (Castelldefels) naar Peñíscola

Na de korte nacht (en een verloren halve finale) gaat het vandaag richting Peñíscola. Om niet via de snelweg te moeten gaat het de eerste 500 meter over het strand.
Ik heb geen idee hoe het vandaag zal gaan. Langs de Spaanse oostkust lopen meestal 3 wegen. De tolweg AP-7, een drukke vaak vierbaans provinciale weg en en wat rustiger enkelbaans weg. Die laatste is de weg die ik moet hebben. Laten we maar hopen dat dit altijd lukt en natuurlijk waar mogelijk probeer ik de kustlijnen te volgen.
Via Sitges gaat het naar Tarragona.
Een van de voordelen van deze route is dat er meer dan voldoende plekken zijn voor ontbijt of gewoon een koffie Cortado.
Rond 11 uur ben ik in Salou eerste indruk was positief mooie stranden mooi fietspaden. Wat meer naar het zuiden kwamen de enorme hotels met volgepropte zwembaden. Half uurtje later was alles weer normaal.
In de buurt van El Perello werd het qua fietsen wat lastiger omdat de rustige enkelbaans weg was opgegaan in een snelweg van 4 banen nu was het dus een kilometer of 30 onverharde weg, voordeel is wel dat je weer fantastische strandjes tegenkomt.
In Perello-Mar ben ik om 3 uur gaan lunchen. Het laatste stuk is best wel druk en dan vooral veel vrachtverkeer. Vandaag is volgens mij de lastigste route en het viel eigenlijk mee. Morgen naar Valencia.

Vandaag 195 km gefietst en meer dan 649 hoogtemeters.


Vrijdag 11 juli - van Peñíscola naar Valencia
Afgelopen nacht heb ik de hoogste prijs per m2 tot nu toe betaald. Niet dat de totaal prijs zo hoog was nee ik betaalde 16€, maar in totaal had ik een stuk land van 2x3 meter paste allemaal net, maar goed dat het maar voor één nachtje was.
Van Peñíscola moest ik direct voor ongeveer 30km via de drukke N340. Achteraf bleek dat het ook het enige drukke stuk van de dag zou zijn.
Eerste stop was Las Fuentas een dorpje waar we zo ongeveer 22 jaar geleden een paar keer op vakantie geweest waren. Het appartementen complex stond er nog wel alleen waren de appartement verkocht de complete omgeving was wel enorm veranderd. Na een broodje en een kopje koffie ging het verder.
Langs de kust waren er heel veel fietspaden en waar gisteren de toeristen hoofdzakelijk niet Spanjaarden waren heb ik vandaag nabij allen maar Spaanse toeristen gezien.
En dan het probleem rondom Benicassim ik was al een hele tijd aan het puzzelen hoe ik daar, zonder de provinciale weg op te moeten omheen kon. Er moest daar een fietspad zijn. Maar de informatie was onduidelijk. Ik kon het niet vinden totdat ik ineens wat fietsers over een hele smalle brug zag gaan. Uiteindelijk bleek dat een oude spoorlijn (ja alweer) was gebouwd tot fiets en voetpad langs de zee en soms door tunnels. Een fantastische weg. Zie foto's.
Eigenlijk was er tot Valencia stad alleen maar fietspaden of boerenweggetjes vaak omringd door sinaasappelbomen.
Al met al een hele mooie fietsdag vandaag. Morgen ga ik een beetje in Valencia rondkijken en dan zondag het laatste stuk naar Alicante.
O ja vandaag natuurlijk paella gegeten.

Vandaag 190 km gefietst en maar 511 hoogtemeters.

  • 15 Juni 2016 - 21:39

    Rob W:

    Beste Peter,

    Ik kwam toevallig op deze site terecht. Ik heb de laatste 7 jaar kris kras door Spanje en Portugal inclusief bijna alle kusten gefietst. Echter dus niet alle kusten.

    Er ontbreekt nog onder andere in mijn balboekje het stuk van Barcelona naar Valencia.

    Nu zag ik dat jij dit gefietst hebt. Zou je mij meer info willen geven over die route

    Alvast bedankt,
    Rob W

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 1694
Totaal aantal bezoekers 60648

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 14 Juli 2017

Op de fiets van Haarlem naar Kalamáta

22 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Op de fiets van Haarlem via Madrid naar Lissabon

24 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Op de fiets naar Split via Rijn en Donau

26 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Op de fiets van Haarlem naar Elche via Andorra

27 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Op de fiets naar Venetie, Florence en Rome

02 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Op de fiets naar Dresden en Praag en terug

27 Augustus 2011 - 28 September 2011

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Landen bezocht: