Dag 1 en 2 - Van Haarlem naar Bad Breisig - Reisverslag uit Bad Breisig, Duitsland van Peter Hegman - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Van Haarlem naar Bad Breisig - Reisverslag uit Bad Breisig, Duitsland van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2 - Van Haarlem naar Bad Breisig

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Juni 2015 | Duitsland, Bad Breisig

24 juni - Haarlem- Xanten (Duitsland)
Je kan het allemaal plannen maar het weer heb je niet in de hand, tenminste..... Het weer was nu niet echt lekker de afgelopen dagen maar de verwachting voor de komende dagen zien er heel goed uit. Het lijkt erop dat de zomer vandaag gaat beginnen.
Ik ben vanmorgen rond 6 uur gaan fietsen. Via Hoofddorp, Aalsmeer, Mijdrecht via de vecht naar Utrecht. Dan richting Waal daar kom ik het eerste bordje Limes al tegen. Deze route loopt tot Boedapest dus verdwalen zal moeilijk worden daarnaast kan ik altijd vertrouwen op de GPS.
Het tempo zit er lekker in waarschijnlijk ook door de westen wind die ik dus constant mee heb. Er waren wel flink wat wegwerkzaamheden dus af en toe moest ik flink omrijden.
Rond half twaalf ben ik al in Nijmegen, daar breekt ook de zon door. Kopje koffie op een terrasje en dan richting Duitse grens. De route vanaf Nijmegen langs de Maas is erg mooi, het fietspad slingert mee met de uiterwaarden. Voor je het weet zit je in Duitsland. In Kalker geluncht, dat is nu een rustig dorpje hoe anders had dat kunnen zijn. Ik overnacht op een camping bij Xanten, morgen verder langs de Rijn.
Hier zijn de routedetails: http://connect.garmin.com/modern/activity/813538360

25 juni - Xanten - Bad Breisig
Vandaag naar de Rijn, maar dan moet je er wel zien te komen. De weg naar de Rijn is niet heel boeiend. Ook het eerste deel van vanaf Duisberg naar Keulen is niet echt leuk, veel industrie en heel veel havens en daar moet je dan omheen fietsen.
Maar vanaf Keulen wordt het veel leuker mooie fietspaden in een prachtige omgeving. Ik ben trouwens niet de enige die langs de Rijn fiets, je komt heel veel collega fietsers tegen.
Het weer was vandaag weer prima, zonnetje en niet te veel wind. Het is overbodige informatie maar het Duitse eten is prima, vooral de belegde broodjes die je bij elke bakker kan kopen. Dat is ook waarom ik 2 keer ontbijt, een keer rond 8 uur en rond 11 uur. Die 4000 kcal die ik per dag verbrand moet toch worden aangevuld.
Hier weer de link voor de route informatie van vandaag

• 25 Juni 2015 - 20:54

Leny:

Hoi Peter. Je bent al met een flinke vaart op weg gegaan. Heerlijk dat het weer meewerkt. Wij fietsen nu door de Dordogne en het gebied van d Lot. Het is behoorlijk warm in Frankrijk zo rond de 30 graden en dat is wel even wennen.
    Fijne fietstocht en we blijven je volgen. Groet van Piet en Leny

• 25 Juni 2015 - 21:35

Chris Bos:

Hoi Peter, Schiet lekker op zo met die mee wind. Weersverwachting voor de komende dagen ziet er ook goed uit. Succes en ben benieuwd naar het vervolg. Groeten Chris

• 25 Juni 2015 - 22:08

Jelle:

Hi Peter, je bent alweer voortvarend van start gegaan, ik had niet anders verwacht :-) Fijn dat het weer meezit en windje mee, ook altijd fijn! Geniet en take care.
    Groet, Jelle
    PS. Leuk om je verhalen weer te lezen.

• 26 Juni 2015 - 15:08

Marry Van Kuijk:

Hoi Peter, een vliegende start met goed weer. Dat verwacht wat voor de komende tijd! Geniet van het fietsen, de omgeving en vooral van al dat lekkere eten..... Groetjes, M@rry

• 26 Juni 2015 - 17:31

Ronald Wijers:

Ha Peet,

Lekker tempootje hou je erin. Ik zie dat je een nieuwe Garmin hebt. Veel beter dan de Dakota?
    goede reis verder...

Ronald

• 27 Juni 2015 - 21:16

Peter Hegman:

Ha Ronald,
    Ja een nieuwe Garmin, toys for boys. Deze kan via je telefoon je complete track uploaden
    Gr Peter