Dag 5 en 6 - Van Rothenburg on Tauber - Passau - Reisverslag uit Passau, Duitsland van Peter Hegman - WaarBenJij.nu Dag 5 en 6 - Van Rothenburg on Tauber - Passau - Reisverslag uit Passau, Duitsland van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

Dag 5 en 6 - Van Rothenburg on Tauber - Passau

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 Juni 2015 | Duitsland, Passau

28 juni - Rothenburg naar Riedenburg
We verlaten de Tauber, gaan uit de bergen en komen in een wat heuvelachtig landschap, maar waar een rivier om de bergen heen, gaat de route nu over de heuvels heen en daar zitten soms pittige klimmetjes bij. Maar het weer is goed en de omgeving is mooi. Rond 10 uur wordt Duitsland wakker langzaam zie mensen op straat en nog belangrijker de bakkertjes gaan op voor het ontbijt.
De fietspaden langs de rivieren worden er niet beter op. Bij de Rijn waren de paden hoofdzakelijk geasfalteerd. Als ik de Tauber verlaat en langs de Altmühl ga fietsen zijn het over het algemeen grindpaden, soms fijn en soms zo grof dat het wel keien lijken. Arme banden.
De route is wel heel mooi, af en toe een waterval. Het is zondag en ik ben ook zeker niet de enige die de route fietst. In Riedenburg zet ik mijn tent neer.
Ik weet niet of ik het al had gezegd, de route is tot aan Boedapest ook wel bekent als Limes route, dit was de oude Romeinse grens. Onderweg zijn af en toe oude ruïnes te zien. In het Riedenburg, waar ik nu zit hebben ze er ook een aantal.
Morgen volg ik de Altmühl die uitmond in de Donau, vandaar via Regensburg richting Oostenrijk.
Hier de route details
http://connect.garmin.com/modern/activity/817394475

29 juni - Riedenburg naar Passau
Met dit weer is het prima slapen in een tent, ik ga redelijk op tijd slapen maar wordt door de vogels wakker gemaakt. Het koelt goed af 's nachts dus een slaapzak is wel nodig. Ook vandaag was ik weer net voor de wekker wakker.
Vandaag eerst langs de Altmühl naar Kellheim hier stroomt de Altmühl in de Donau. Even later stop ik in Regensburg om daar te gaan ontbijten. Mooie stad hier komt de Regen ook bij de Donau.
De tocht gaat verder over deels grindpaden en deels geasfalteerde paden. Die grindpaden zijn een aanslag op je banden vooral als je daar met je zware bepakking overheen fiets, dan springen soms de stenen alle kanten op.
Rond één uur een klein incidentje, er vliegt een bij of wesp tegen mij mond aan en ik wordt gestoken. Ruim 2 uur heb ik met (voor mijn gevoel) een dikke lip gereden.
De Donaufietsroute is als fietsroute best wel populair, ik ben niet de enige fietser en er zijn voldoende terrasjes waar je wat kan eten en drinken.
Aan het einde van de middag een leuke camping gevonden "Schalding links der Donau" ongeveer 10 km voor de grens met Oostenrijk (Passau)
Hier de route details
http://connect.garmin.com/modern/activity/818569743



  • 29 Juni 2015 - 21:43

    Joyce:

    Hou so aan Peter. Aanhouer wen. You are doing great at what you do and enjoy so much. Enjoy every moment. Hugs xx

  • 30 Juni 2015 - 08:14

    Ilse:

    Hi pap, leuk on je verhalen weer te lezen. Veel plezier! Ik zwaai straks nog wel even als ik over je heen vlieg :) X

  • 30 Juni 2015 - 12:52

    Marry Van Kuijk:

    Hé Peter, het leest weer lekker weg. Krijg trek van de laatste foto! Heerlijk die schnitzels in Duitsland. Jammer van de vele grindpaadjes, maar dat mag uiteindelijk de pret niet drukken. Geniet er nog van, dan doen wij het van je verhalen. M@rry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 60651

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 14 Juli 2017

Op de fiets van Haarlem naar Kalamáta

22 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Op de fiets van Haarlem via Madrid naar Lissabon

24 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Op de fiets naar Split via Rijn en Donau

26 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Op de fiets van Haarlem naar Elche via Andorra

27 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Op de fiets naar Venetie, Florence en Rome

02 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Op de fiets naar Dresden en Praag en terug

27 Augustus 2011 - 28 September 2011

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Landen bezocht: