Dag 20 - Van Évora naar Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Peter Hegman - WaarBenJij.nu Dag 20 - Van Évora naar Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

Dag 20 - Van Évora naar Lissabon

Blijf op de hoogte en volg Peter

11 Juli 2016 | Portugal, Lissabon


Vanwegen beschikbaatheid problemen en wat andere problemen staan alle reisverslagen nu op http://peter.hegman.nl/

As from now you can find the travel stories on http://peter.hegman.nl/


Maandag 11 juli - Van Évora naar Lissabon.
Gisterenavond in het restaurant van de Camping de wedstrijd gekeken met overwegend Portugezen en een paar Engelse.
Toen Ronaldo uitviel werd de sfeer wat winder. Maar toen in de verlenging de 1-0 werd gescoord ging het dak eraf. De gekte werd natuurlijk nog groter toen het eind signaal klonk, toen ging iedereen los. In de stad werd vuurwerk afgestoken en auto's reden tot diep in de nacht rond met juichende mensen. Zelf heb ik het niet heel laat gemaakt omdat ik met zonsopkomst verder wilde. Het laatste stuk naar Lissabon is nog ongeveer 140 km is.
's Morgens vroeg stond er al stevige noorden wind, maar de temperatuur was een stuk lager dan gisteren. In de barretjes waar ik koffie ging drinken stond de tv aan en daar ging het natuurlijk maar over een ding.
Het landschap werd wat vlakker en ik moest vandaag behoorlijk wat slingeren om de snelwegen die naar Lissabon gaan te ontwijken. Wel had ik wat meer hoogte verschil verwacht, maar dat kan natuurlijk ook gewenning zijn.
Hoe dichter bij de kust des te meer vakantiewoningen je ziet, dan verdwijnen ook de barretjes waarschijnlijk omdat de vakantiewoning niet permanent bewoond worden.
Uiteindelijk bij Costa da Caparica vind ik een camping. Dit is 15 km van het centrum van Lissabon verwijderd aan de overkant van de Tagus rivier , hier blijf ik t/m vrijdag. Wel ga ik nog wat uitstapjes makken, route naar het vliegveld voor fietsen. Het kan vaak lastig zijn om op de fiets bij de terminal te komen. Dagje Lissabon en nog een ochtendje langs de noordkust fietsen. Daar schijnt een leuk fietspad aan de kust te zijn. De rest van de tijd ga ik lekker op het strand liggen en genieten van de koude Atlantisch oceaan.

Dit is het laatste verslag voor deze trip, een samenvatting.
De route was dit jaar zwaarder dan andere jaren, dit vanwege het enorme aantal hoogtemeters maar het was misschien wel een van de mooiste route tot nu toe. De route was dit jaar fantastisch heel boeiend en eigenlijk alleen maar rustige wegen. Vooral het deel in Spanje was fantastisch. Dit ook vanwege de eet- en drink cultuur in Spanje. Echt elk dorp hoe klein ook had wel een barretje waar je wat kon eten en drinken.
Lichamelijk gaat het super, je merkt dat je conditie beter en beter wordt en als je elke dag fiets, met in je achterhoofd dat je nog veel meer dagen moet fietsen dan overbelast je niets. Je zal het waarschijnlijk niet geloven maar ik was 's avonds nooit heel moe. Ik sliep wel goed :-).
Naast de versnellingskabel die brak zijn er geen problemen met de fiets geweest. Ik moet er wel bij zeggen dat er geen rare grind of gravel wegen tussen zaten. Eigenlijk was het altijd een asfalt weg.
Dat brengt me bij de route, die was fantastisch, enige verbetering die ik nog kan bedenken is dat er soms een kortere route en vaak ook rustiger route was. Maar heel vaak kon je vaak beter de iets langere weg te nemen omdat er dan veel minder hoogtemeters gemaak moesten worden.

Ik wil iedereen weer enorm bedanken voor de reacties op het forum maar ook via andere social media. Volgend jaar weer, dan waarschijnlijk naar Griekenland. Hoe dat ga ik de komende 11 maanden uitzoeken.

  • 12 Juli 2016 - 22:31

    Robvangool :

    Peter het was weer top om jou reis mee te maken op afstand . Foto s en dagelijks verslag deed mij denken of ik achter op je bagage drager zat. Veel plezier nog in portugal en we zien elkaar weer in de stoel. Gr rob

  • 12 Juli 2016 - 22:38

    John Hegman:

    Hi Peter, dat heb je toch maar weer geflikt, ik zeg een topprestatie! Geniet van het strand en het mooie Lissabon, mazzel John

  • 13 Juli 2016 - 12:08

    Pieter Angenent:

    Peter, we hebben genoten van je verslag. Fijn dat je het gered hebt en zo enthousiast bent. Petje af voor onze sportieve buurman. Gr Pieter en Annemieke

  • 16 Juli 2016 - 23:17

    Jelle:

    Hi Peter, mooie reis weer, je doet het toch maar weer! Leuke verhalen, mooie foto's. Toppie!
    Jeetje Griekenland, dat klinkt verder dan afgelopen reizen. Wel een mooie uitdaging.
    Groet, Jelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 1049
Totaal aantal bezoekers 60694

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 14 Juli 2017

Op de fiets van Haarlem naar Kalamáta

22 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Op de fiets van Haarlem via Madrid naar Lissabon

24 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Op de fiets naar Split via Rijn en Donau

26 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Op de fiets van Haarlem naar Elche via Andorra

27 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Op de fiets naar Venetie, Florence en Rome

02 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Op de fiets naar Dresden en Praag en terug

27 Augustus 2011 - 28 September 2011

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Landen bezocht: