De Route - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Peter Hegman - WaarBenJij.nu De Route - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

De Route

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

19 Juni 2016 | Nederland, Haarlem

Woensdag 23 Juni vertrek ik voor mijn fiets tocht naar Lissabon (Portugal).

De route is op hoofdlijnen als volgt:
• Vanaf Haarlem via Turnhout en de Ardenne naar Frankrijk;
• Door Frankrijk langs Vouziers, Sant-Dizier, Avallon, Vichy, Cahors, Pau naar de Pyreneeën;
• In Spanje via Calatayud, Guadalajara (nee niet die in Mexico) naar Madrid;
• Vanaf Madrid door de Extremadura naar Merida;
• Daarna via Evora naar Portugal en dan door naar Lissabon;

Ik verwacht weer zo'n 170-180 km per dag te fietsen daarnaast heb ik een aantal dagen ingepland om wat rond te kijken zoals in Madrid, Merida en natuurlijk Lissabon. Totale afstand zal weer ergens rond de 3000 km liggen

Ik heb weer veel tijd besteed aan het uitzetten van de route zodat ik veilig langs de mooiste routes kan fietsen. Naast de tent heb ik ook weer mijn creditkaart bij me dus ik zie wel hoe en waar ik ga overnachten. Ik heb geen kookspullen bij me dus het wordt zoeken naar de leukste restaurantjes

Strategie wordt, net als alle andere jaren, vroeg beginnen met fietsen (rond 6 uur) zodat ik rond 2-3 uur ’s middags bij mijn eindbestemming ben. Met name in Spanje zal overnachting wat uitdagend kunnen worden omdat er op bepaalde stukken niet of nauwelijks Hotels/Motels te vinden zijn, maar goed we zullen het wel zien. En…. Ik fiets businessclass, het is geen wedstrijd, het enige wat vast staat is mijn vlucht op Vrijdag 15 Juli vanuit Lissabon naar Schiphol.

Net zoals voorgaande jaren ga Ik zal jullie weer regelmatig op de hoogte houden van de voortgang.
Dit jaar kunnen de tracks inclusief snelheid, trapfrequentie, hoogte, temperatuur etc., dagelijks worden gevolg via Strava of Garmin Connect. Ook zal ik in elk reisverslag een linkje met deze gegevens bijvoegen.

Hier staat de geplande route

• 19 Juni 2016 - 18:30

Hans Slegers:

Ha die Peter , ik wens jou een fantastische tocht toe en ben heel erg benieuwd naar jou ervaringen . Veel plezier .Groet,Hans

• 20 Juni 2016 - 07:49

Trees Goudriaan:

Hoi Peter, wat een geweldige vakantie wordt het weer voor je, heel veel fietsplezier en kom
    weer save terug.
    ik volg je reisverslag. lieve groetjes.

• 22 Juni 2016 - 21:32

Jelle:

Fijne vakantie Peter! Ik kijk nu al uit naar je verslagen:-) De geplande route ziet er in ieder geval uitdagend uit! Rij veilig en veel plezier!
    Groet,
    Jelle guy

• 22 Juni 2016 - 21:35

Jelle:

Typefoutje dat guy, lijkt een beetje op.....
    Vervelende smartphone toetsenborden :-)
    Groet, Jelle

• 23 Juni 2016 - 11:20

Chris:

Ha Peter, ligt Haarlem in een andere tijd zone? Hier in Zoeterwoude is het donderdag 23 juni...
    Dus als je nu al bent vertrokken, heb je vannacht niet zo rustig gelegen in je tent met dat onweer, maar misschien heb je ook wel gewoon een hotelletje gepakt.
    Veilige reis en we gaan je weer volgen!
    Groeten Chris

• 23 Juni 2016 - 18:35

Peter Hegman:

Hallo Allemaal, bedankt voor de reacties. Ik zal proberen de verslagen een beetje boeiend te houden. Meestal lukt dat wel want er gebeurt veel op een dag, maar je moet het wel onthouden. Gelukkig hebben we de foto's nog.

Chris, ik heb tot nu toe geen druppel regen gehad maar dat zal vast nog wel komen. De buien langs de westkust komen niet ver genoeg in het binnenland. Maar het is wel heel warm en benauwd.