Dag 1 en 2 - Van Haarlem naar Bièvre (België) - Reisverslag uit Bièvre, België van Peter Hegman - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Van Haarlem naar Bièvre (België) - Reisverslag uit Bièvre, België van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2 - Van Haarlem naar Bièvre (België)

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Juni 2016 | België, Bièvre

Woensdag 22 juni - Haarlem - Diest (België)
Ik mag niet klagen met het weer, afgelopen maandag nog de hele dag regen. Het zag ernaar uit dat het een normale eerste dag zou zijn, wat saai maar....
Vanmorgen zon en een lekkere temperatuur. Natuurlijk weer rond 6 uur weg en net als vorig jaar kom ik Rutger nog even tegen. Die gaat weer de kranten bezorgen.
Er staat een zuidelijke wind maar niet te hard. Ik heb een paar weken geleden de route tot Waalwijk al gefietst, dus dit jaar geen verrassingen dat een pont uit de vaart genomen is.
Het is een mooie route, opkomende zon, hier en daar een (ouderwetse) windmolen. Ik had afgesproken om bij Tijn een kopje koffie te gaan drinken, die bleek exact op de route te wonen (Alpen bij Chaam). Alphen ligt aan het Belse Lijntje. Een oude spoorlijn tussen Tilburg en Turnhout. De ongeveer 25 km lange spoorlijn is omgebouwd naar een fietspad. Gezellig koffie gedronken met appelflap van de lokale bakker. Rond 1 uur was ik in België een half uur later zat ik te lunchen bij de markt in Turnhout. Het plein was omgebouwd voor het voetbal, grote schermen met heel veel barretje. Vanaf Turnhout is het nog maar 35 km tot de eerste overnachting net voor Diest. Bij de camping aangekomen bleek dat de camping gesloten was. Het heeft hier de afgelopen weken enorm veel geregend. Het was niet de enige camping alles in een straal van 50 km was gesloten. Uitdaging!
Ik heb uiteindelijk besloten om de route naar het zuiden te volgen en naar een hotelletje te kijken. Na een uurtje fietsen wat gevonden maar net buiten het budget €120 voor de kamer en daar komen dan nog €50 poets kosten bij! Toch maar even doorfietsen uiteindelijk na ruim 230 km een soort van trekkershut gevonden, volgens de eigenaar was de naam "Pot". Prima plek en samen met de eigenaar 's avonds wat gaan eten was een gezellige avond.
De link naar de routes:
https://connect.garmin.com/modern/activity/1224772267
https://connect.garmin.com/modern/activity/1224772318

Donderdag 23 Juni - van Diest naar Bièvre (Belgische Ardennen)
Terwijl het aan de westkust in Nederland met bakken uit de lucht komt is het hier heet en benauwd. Vandaag op papier een zware dag met veel hoogtemeters, dwars door de Ardenne. Als ik om half elf met mijn cappuccino op een terrasje zit is het al 33 graden. Er staat een zuiden wind, die heb ik dus tegen maar dat eigenlijk wel prima omdat het voor wat afkoeling zorgt.
Soms zit het mee en soms zit het tegen, die hoogte meters klopt wel er waren ook een aantal flinke klimmetjes bij tot wel 14%. Ja en als je dan met 7 km/h die heuvels op gaat dan schiet het natuurlijk niet op. Ook de temperatuur zat niet mee, het waren Spaanse temperaturen met een hogen luchtvochtigheid, en dat terwijl de west kust van Nederland blank staat.
De omgeving is wel mooi hoewel er momenten zijn dat ik daar niet echt op lette. Rond een uur of 2 ben ik bij een stromend bergbeekje gaan zitten schoenen uit en lekker met de benen in het ijskoude water.
Uiteindelijk stop ik net voor de Franse grens bij Bièvre (Belgische Ardennen) iets eerder dan ik oorspronkelijk had gepland maar het is mooi geweest voor vandaag. Straks uitgebreid douche een restaurantje zoeken en dan vroeg naar bed.
Zodra ik een goede internet verbinding heb zal ik de foto's toevoegen er zitten weer een paar leuke foto's bij.
Dit is weer de link naar de route:
https://connect.garmin.com/modern/activity/1225749518

  • 23 Juni 2016 - 22:39

    Ger:

    Peter,

    Leuk om je verhalen te lezen.
    Ben wel verrast eerste dag 230 km,top hoor.

    Groet,

    Ger

  • 24 Juni 2016 - 08:08

    Trees.goudriaan:

    Hoi Peter, je bent wel een kanjer dat je de eerste dagen al zoveel
    km. fietst. gr.

  • 24 Juni 2016 - 11:04

    Ronald Wijers:

    Godsamme, 230 km. Op de eerste dag! Ben benieuwd naar je eerste foto's.
    Bon voyage!

  • 24 Juni 2016 - 15:30

    Marry Van Kuijk:

    Het is weer een genot om te lezen. Kijk uit naar de foto's en het volgende verhaal! Gr. M@rry

  • 24 Juni 2016 - 18:23

    Peter Hegman:

    Tsja die 230 km was wel een dingetje maar wat moet bergens overnachting beschikbaar , terugrijden is geen optie voor mij.
    De volgende dag heb ik het wat rustiger aan gedaan.

    De foto's staan erop hoor gr Peter

  • 26 Juni 2016 - 14:49

    John Hegman:

    Heel goed broer, indrukwekkend hoe je al die kilometers maakt. Rutger en ik hebben net lekker getennist, ging erg gelijk op, alleen scoorde rutger alle punten haha, 6-2, 6-1 en 5-0. niet ongezellig bij elkaar. Zet hem op de komende dagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 60656

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 14 Juli 2017

Op de fiets van Haarlem naar Kalamáta

22 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Op de fiets van Haarlem via Madrid naar Lissabon

24 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Op de fiets naar Split via Rijn en Donau

26 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Op de fiets van Haarlem naar Elche via Andorra

27 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Op de fiets naar Venetie, Florence en Rome

02 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Op de fiets naar Dresden en Praag en terug

27 Augustus 2011 - 28 September 2011

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Landen bezocht: