Dag 3 en 4 - Van Bièvre naar Noyers - Reisverslag uit Noyers, Frankrijk van Peter Hegman - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 - Van Bièvre naar Noyers - Reisverslag uit Noyers, Frankrijk van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4 - Van Bièvre naar Noyers

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Juni 2016 | Frankrijk, Noyers

Vrijdag 24 juni - Bièvre (België) naar Revigny-sur-Ornain

Na "code oranje" in Nederland was het de vraag wat er in de Ardenne zou gebeuren. Nou niet veel, rond 4 uur 's morgens hoorde ik wat gerommel in de verte maar verder niets, ja een paar druppels regen. Na een uur met weer een aantal flinke klimmetjes passeerde ik de Belgisch-Franse grens en kort daarna verdwenen de steile klimmetjes, daarna ontbijt in het plaatsje Sedan.
Het weer is wel veranderd, gisteren nog zon en ruim 30 graden vandaag bewolkt en rond de 20 graden. Prima fietsweer. Ook de wind is naar het westen gedraaid. Het valt wel op dat sinds gisteren geen fietsers meer zie. Ook geen gewone fietsers zou dat door al die heuvels komen?
Eten en drinken moet ik wel goed inplannen ik fiets door veel dorpjes maar daar is geen winkel of café meer te vinden. Heel af en toe staat er op het plein een kraantje waar ik mijn bidons kan bijvullen. De omgeving is bosrijk, uren lang fiets je door bossen. Ik fiets langs veel militaire begraafplaatsen en monumenten er is hier in de eerste wereld oorlog flink gevochten. Argonne offensief .
Rond half vier is het mooi geweest ik vind een mooie camping in Revigny-sur-Ornain.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1226997177?share_unique_id=4

Zaterdag 25 juni - van Revigny-sur-Ornain naar Noyers
Het was vannacht voor het eerst niet zo warm, heerlijk geslapen.
Vandaag door de champagne streek. Ik fiets nog geen half eer of het begint te miezeren. Dus regenkleding( overschoenen en een dun regenjack) ook de hoezen gaan over de fietstassen.
Het landschap is een stuk minder mooi maar het koelt wel lekker af en het is niet koud. Na de gebruikelijk koffie stops laatste om 11 uur. Neem ik mezelf een uurtje of 2 voor om naar plekje voor de lunch te zoeken. Nu denk je, je fiets door de champagne streek nota bene de champagne route. Nou niets te vinden in geen enkel dorp. Al die dorpen waren uitgestorven. Ook het drinken was zo goed als op. Moet je voorstellen in de champagne streek!
De omgeving was wel heel mooi, rond 12 uur stopte de regen en werd het half bewolkt dat in combinatie met de graanvelden leverde mooie plaatjes op. Het was wel heel heuvelachtig uiteindelijk zo'n 1600 meter geklommen en dat klimmen gaat ook steeds makkelijker.
Uiteindelijk in Noyers gestopt, daar zou een camping zijn. Nou die was er ook maar gesloten. Er waren 2 aardige Engelse die er als enige stonden en een sleutel hadden gekregen, zij lieten me binnen. Slaapplaats geregeld.
Noyers was wel een leuk dorpje, huisje van rond de 12de eeuw een echte toeristische attractie.
Foto's van dag 1 en 2 staan erop. De rest komt als ik weer WiFi heb.
Hier weer de link naar de track van vandaag de eerste 80 km staan er niet bij omdat de Garmin er spontaan mee ophield.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1228560108?share_unique_id=5

  • 25 Juni 2016 - 20:21

    Peter Hegman:

    Netwerk is hier dramatisch links, foto's volgen als ik een WiFi verbinding heb

  • 27 Juni 2016 - 22:06

    Marry Van Kuijk:

    Ziet er mooi uit. Je bent weer goed bezig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 60659

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 14 Juli 2017

Op de fiets van Haarlem naar Kalamáta

22 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Op de fiets van Haarlem via Madrid naar Lissabon

24 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Op de fiets naar Split via Rijn en Donau

26 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Op de fiets van Haarlem naar Elche via Andorra

27 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Op de fiets naar Venetie, Florence en Rome

02 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Op de fiets naar Dresden en Praag en terug

27 Augustus 2011 - 28 September 2011

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Landen bezocht: