Dag 5 en 6 - Van Noyers naar La Courtine - Reisverslag uit La Courtine, Frankrijk van Peter Hegman - WaarBenJij.nu Dag 5 en 6 - Van Noyers naar La Courtine - Reisverslag uit La Courtine, Frankrijk van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

Dag 5 en 6 - Van Noyers naar La Courtine

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 Juni 2016 | Frankrijk, La Courtine

Zondag 26 juni - Van Noyers naar Monétay-sur-Allier

Het lijkt wel of het steeds kouder wordt, het zonnetje schijnt volop maar ik heb mijn handschoenen fietsjack aangetrokken. De eerste 10-20 km gaat het verder langs de uitgestrekte graan velden. Dan zie ik de verte een mist gordijn door de heuvels kronkelen daar is vast de rivier waar ik langs fiets en ja ineens dicht mist van de rivier is weinig te zien. Nu zoeken naar een plekje voor ontbijt. Een oud hotelletje was open met een ontbijt buffet nou dat hebben ze geweten wat calorieën kan ik wel gebruiken.
De route vandaag is afwisselend maar ik merk dat ik rond 2 uur alweer 1500 hoogte meters heb gemaakt. De omgeving is mooi dat komt waarschijnlijk ook omdat het half bewolkt is daardoor zijn er mooie wolken partijen. De route heb ik wat veranderd zodat ik wat meer door de bewoonde wereld fiets en dat werkt regelmatig kom ik nu restaurantjes en barretjes tegen.
Rond 4 uur ben ik Moulins daar is een camping maar die blijkt alleen voor Campers te zijn. Dan maar even doorfietsen volgende camping is 20 km verder. Er rijden toeterende auto langs, Frankrijk heeft zeker gewonnen met voetbal. Zelf kijk ik tijdens het eten nog wat voetbal. België wint. Ook spreek ik nog een Amsterdams stel dat daar op de camping staat, het schijnt dat bij de camping meer dan 150 verschillende (het zijn vogelaars) ik heb de vogels alleen maar gehoord.

Maandag 27 juni - van Monétay-sur-Allier naar La Courtine

Ik zag bij het inpakken van de fiets dat er een boutje van mijn spatbord was verdwenen waarschijnlijk losgetrild. Een tie-wrap doet wonderen.
Op de camping hoorde ik verschillende mensen klagen over de enorme hoeveelheid muggen. Door de vele regen die gevallen is en het mooie weer van nu schijnt er een explosie van muggen te zijn en ja ze hebben mij ook gevonden en insmeren help niet echt.
Vandaag begint de eerste bergetappe, waarschijnlijk zo'n 1900 meter hoogteverschil, dat zal zo de komende dagen blijven.
Het landschap veranderd ook van heuvelachtig met graan velden na rotsachtig met dennenbomen.
Na een paar uur fietsen ga ik langs een snelstromende rivier die aan beide kanten enorme rotspartijen heeft. Omdat je stroomopwaarts fiets is het iets klimmen maar het uitzicht compenseert dat volledig.
Rond 11 moest er pas echt geklommen worden ik ga naar de 700-800 meter hoogte. De omgeving is mooi. Net als ik denk het wordt tijd voor lunch fiets ik langs een klein restaurant die voor de lunch maar één keuze heeft. De locatie en het eten waren super, dat zijn van die pareltjes tijdens je vakantie. Al heb gezien het tijdstip de wijn afgeslagen.
De rest van de middag is het veel klimmen en dalen uiteindelijk rond 4 uur bij camping (de enige in de buurt) kleine uitdaging er was geen restaurant in een straal vaan 10 km ook geen winkeltjes. Dus na een fantastische lunch was avond eten wat restjes die ik nog had( half stokbrood met banaan en appel)

  • 27 Juni 2016 - 19:48

    Peter Hegman:

    Bekende verhaal, foto's e.d. volgen is er WiFi is

  • 27 Juni 2016 - 22:16

    Marry Van Kuijk:

    Hoop niet dat je veel van dat soort diners hebt, want anders zitten er straks niet genoeg gaatjes in je riem om hem nog vast te kunnen maken

  • 27 Juni 2016 - 22:17

    Marry Van Kuijk:

    ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 60641

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 14 Juli 2017

Op de fiets van Haarlem naar Kalamáta

22 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Op de fiets van Haarlem via Madrid naar Lissabon

24 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Op de fiets naar Split via Rijn en Donau

26 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Op de fiets van Haarlem naar Elche via Andorra

27 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Op de fiets naar Venetie, Florence en Rome

02 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Op de fiets naar Dresden en Praag en terug

27 Augustus 2011 - 28 September 2011

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Landen bezocht: