Dag 9 en 10 - van Montpellier naar Rennes-les-Bain - Reisverslag uit Rennes-les-Bains, Frankrijk van Peter Hegman - WaarBenJij.nu Dag 9 en 10 - van Montpellier naar Rennes-les-Bain - Reisverslag uit Rennes-les-Bains, Frankrijk van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

Dag 9 en 10 - van Montpellier naar Rennes-les-Bain

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Juli 2014 | Frankrijk, Rennes-les-Bains

Vrijdag 4 juli - Montpellier

Vandaag is het uitslapen een beetje shoppen, terrasje pakken een normale vakantie :-)
Van dat uitslapen kwam niet veel terecht om 8 uur was ik klaar waker OK dat is ruim 2 uur meer dan normaal, maar vorig jaar met mijn tochtje naar Rome werd ik de eerste rustdag om 12 uur pas wakker.
Na een lekker ontbijt ben ik op de fiets naar Montpellier gegaan eerst richting Decathlon om zaken als sokken e.d. te kopen. Toen maar eens naar het oude centrum gefietst. In en rond Montpellier zijn heel veel fietspaden prima fietsstad.
Het oude centrum vond ik niet zo indrukwekkend, zo oud was het allemaal niet, het was wel heel gezellig met veel terrasjes.
Op de terugweg richting camping heb ik nog een rondje om het meer gefietst "Étang de l'Or" dit is een enorm meer met brak water. Tijdens het fietsen alweer veel zin om morgen richting Andorra te gaan.
Op de camping sta ik naast een Nederlands stel uit Purmerend dat hier al meer dan 10 jaar komt. Heel gezellige mensen die me ook hadden uitgenodigd om wat te komen drinken. Tijdens de wedstrijd Duitsland - Frankrijk waren ze in het Franse blauw gekleed, morgen zal alles oranje zijn. Morgen fiets ik door richting Andorra, ik heb er nu alweer zin in.
vandaag 45 km gefietst en meer dan 88 hoogtemeters.


Zaterdag 5 juli - van Montpellier naar Rennes-les-Bains

Na het dagje Montpellier wordt het tijd voor de volgende etappe richting Andorra de weersvoorspellingen zij goed, alternatieve route via de noord oost kust van Spanje kan in de prullenbak.
Het eerste stuk ging door de duinen langs de kust, ik hen nog nooit zoveel konijnen gezien.
Eenmaal van de kust af ging het langs een kanaal met heel veel sluizen. Net voor Beziers is het "Canel du Midi" een klein sluizen complex waar 4 sluizen over een afstand van nog geen 200 meter achter elkaar staan. Elke keer past er net één boot in.
Van Bezier naar Narbonne is een redelijk saaie weg, dat geldt overigens ook voor Narbonne zelf.
Vanaf Narbonne gaat het de bergen in. Binnen no-time klom het naar een hoogte van 870 meter. Dan is het toch wel fijn dat er in elk dorpje wel een waterkraan is, ook al heb ik wel het idee dat door de hitte, ik het er net zo snel weer uit zweet.
Morgen gaat het echte klimmen beginnen

Ik ben vandaag ook nog onderuit gegaan, er lag dun grint op de weg en voordat ik er erg in had schoof mijn fiets weg, resultaat een schaaf wond op mijn linker knie, linker arm en linker hand palm. Nadat alles weer schoon gemaakt was ben ik weer verder gefietst. Nu nog voorzichtiger.

Vandaag 190 km gefietst en meer dan 1470 hoogtemeters.

  • 07 Juli 2014 - 09:17

    Godfried:

    Peter ik vind zo'n rustdag wel wat overdreven!!!!. Leuk om dit te volgen. Ik heb een vraag gesteld over je gemiddelde met en zonder rusten! Veilige verdere tocht gewenst. Godfried

  • 07 Juli 2014 - 09:52

    Marcel:

    Peter. was erg gezellig .lees net dat je onderuit bent gegaan niet te veel doen anders is dat bruin er zo weer af. wens je veel behouden kilometers en goede reis verder.

  • 08 Juli 2014 - 13:34

    M@rry:

    Hoi Peter, het is weer leuk om je belevenissen te lezen en wat een mooie fotomomenten kom je tegen! Die met de opkomende zon is helemaal geweldig. Geniet er nog van. Gr. M@rry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 60771

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 14 Juli 2017

Op de fiets van Haarlem naar Kalamáta

22 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Op de fiets van Haarlem via Madrid naar Lissabon

24 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Op de fiets naar Split via Rijn en Donau

26 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Op de fiets van Haarlem naar Elche via Andorra

27 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Op de fiets naar Venetie, Florence en Rome

02 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Op de fiets naar Dresden en Praag en terug

27 Augustus 2011 - 28 September 2011

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Landen bezocht: