Dag 17 en 18 - van Valencia naar Alicante - Reisverslag uit Santa Pola, Spanje van Peter Hegman - WaarBenJij.nu Dag 17 en 18 - van Valencia naar Alicante - Reisverslag uit Santa Pola, Spanje van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

Dag 17 en 18 - van Valencia naar Alicante

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 Juli 2014 | Spanje, Santa Pola

Zaterdag 12 juli - Dagje Valencia

De slaapzak en binnenzak kunnen in de fietstas blijven, in de Ardenne had ik deze nog allebei nodig. Ik denk dat de temperatuur de afgelopen nachten niet onder 25 graden is geweest. Ondanks deze temperatuur slaap ik prima.
Rond 9 uur ben weer op de fiets gestapt deze keer naar Valencia stad.
Zodra ik de stad in fiets kom ik bij Ciutat de les Arts i de les Ciències (City of Arts and Sciences) dit is een groep van moderne gebouwen aan het einde van de rivier monding gemaakt in 2003.
De voormalige rivier is één groot fiets- en wandelpark dat je direct in het oude centrum van de staf brengt.
In het oude centrum eerst maar weer eens een terrasje gepakt (bocadilio jamon en een Cortado). Het leukst van de oude binnenstad vind ik toch wel "Mercado Central" dit is een van de oudste Europese markten, hoe het volgens mij onlangs behoorlijk is gerenoveerd. Na wat andere bezienswaardigheden te hebben gezien zoals de "Valencia Cathedral" ga ik maar weer eens terug. Het is 12 uur en de temperatuur in de stad is nu al 34 graden. De rest van de dag ga ik lekker op het strand liggen en voor de afkoeling af en toe een duik in de zee.
morgen richting Alicante (Santa Pola)

Vandaag 38 km gefietst en 147 hoogtemeters.


Zondag 13 juli - van Valencia naar Alicante (Santa Pola)

Pas sinds vrijdag realiseer ik me dat het dagritme is veranderd waar in Zuid Frankrijk en Noord Spanje rond 8 gegeten wordt en op de camping alles vanaf 10 uur stil moer zijn is dat hier anders. Restaurants gaan pas om 8 uur open en vanaf 12 uur 's nachts moet het stil zijn. Ondanks dit was ik vanmorgen om half 7 op de fiets. Het was nog wat schemerig maar prima fiets weer. Ja en wat zie je dan zo 's morgens vroeg? Nou veel alcohol controles en veel openlucht clubs die de laatste klanten naar buiten rollen. Daarnaast zijn er natuurlijk de dames die bij de rotondes zitten te wachten op hun plastic stoeltjes.
Rond 9 uur stop ik voor een ontbijt het tempo ligt hoog boven de 25 km/h. Na een Bocadillo Jsmon en een Cortado gaat het verder nu een stuk de bergen in het zijn hoogte verschillen van 50-100 meter, prima te doen.
Dan achter de bergen moet Benidorm liggen, ik zie de zee met een aantal wolkenkrabber dat moet Benidorm zijn..... Nee hoor het is Altea, Benidorm lag nog 15 km verder en zag er nog dramatischer uit ik ben er nog even doorheen gefietst en snel doorgereden. Net buiten Benidorm in een klein restaurantje geluncht.
De weg werd wel drukker maar er was geen vrachtverkeer dus prima te fietsen. Vanaf Benidorm is het nog maar 35 km naar Alicante. Met de positieve ervaring in Valencia met fietspaden had ik gelijke verwachtingen van Alicante, niets bijna geen of anders slechte fietspaden dus gewoon maar weer op de weg fietsen.
Rond 5 uur ben ik op een camping bij Santa Pola.

IK BEN ER!!!!!

Na 15 fietsdagen 2840 afgelegde km's en bijna 21000 hoogtemeters.

Santa Pola ligt 15 km van Alicante vliegveld en 15 km vanaf Elche.
Hier blijf ik tot vrijdag mijn vlucht van
Vanaf hier ga ik nog een rondje fietsen zoals een dagje Alicante en een ronde Torrevieja, Rojales en Elche/Elx dus er komen nog wel wat kilometers bij. Maar ik ga ook zeker wat op het strand of bij het zwembad liggen.

Als ik weer thuis ben zal ik nog wel een overzicht maken met een soort van Slotwoord

Vandaag 195 km gefietst en maar 950 hoogtemeters.

  • 13 Juli 2014 - 20:22

    Ilse:

    Whoehoeee!!! Wat een mooie tocht weer pap. Geniet daar maar lekker van de zon, het mooie weer en het lekkere eten. X

  • 14 Juli 2014 - 08:34

    Arjan:

    Hi Peter,

    Goed gedaan. Gefeliciteerd!!

  • 14 Juli 2014 - 09:05

    Sierk Goedemoed:

    Hi Peter,

    Fantastisch. Met veel plezier hebben we de reisverslagen gelezen en besproken in de het team overleg. Nu lekker genieten aan het strand/zwembad.

    Groeten,

    Sierk.

  • 15 Juli 2014 - 08:38

    Boudewijn Asbroek:

    Ha Peter,

    Wat een werkelijk ongelofelijke prestatie en natuurlijk geweldige ervaring !!!
    RESPECT !! en nog heel veel plezier daar.

    Groeten,

    Boudewijn

  • 15 Juli 2014 - 23:18

    M@rry:

    Ha die Peter,
    Het was weer een genot om je belevenissen te lezen en aan de foto's te zien is Valencia een hele mooie stad. Geniet nog de laatste dagen!

  • 20 Juli 2014 - 15:12

    Jelle:

    Hi Peter,

    Wat een aparte moderne gebouwen, mooi. Hou ik wel van. Ook de oude gebouwen zijn mooi hoor, en hou ik ook van maar die moderne springen wel echt in het oog :-)

    Groet,
    Jelle

  • 08 September 2014 - 14:58

    Ger Valk:

    Peter,

    Wij willen mei2015 naar torrevieja fietsen heb daar een huisje.
    Zie dat jij dat heel snel heeft gedaan.
    Wij zijn redelijke fietsers,kan je ons advies geven.
    Ons niveau is op de racefiets een gemiddelde van 27a28km op 100km.
    Geniet wel alvast van je verhalen.
    Wij wonen in Amsterdam en hebben nog even.

    Bedankt alvast,

    Ger valk


  • 08 September 2014 - 21:43

    Peter Hegman:

    Hallo Ger,

    Ik wil je graag helpen, geef je email adres even op via "Meld je aan voor de mailinglijst" een selectie aan de linkerkant van deze pagina.
    We kunnen dan via mail wat informatie uitwisselen. Je mag in ieder geval de gps route hebben die ik gefietst heb. Maar ik heb ook wel wat punten die ik een volgende keer ander zou doen.

    Groeten Peter

  • 11 December 2014 - 17:42

    Ger Valk:

    hallo Peter,

    We zijn druk met de voorbereidingen willen de tweede week van mei vertrekken en in 21dagen in torrevieja aankomen.
    Nou lees ik allerlei verhalen met tenten onderweg. Dat is niet ons plan we willen BB of hotelletjes aandoen als dit te doen is.
    savonds een goed bed zijn ons er van bewust dat dit duurder is maar ben 62 jaar en dit is nog een wens.
    Heb je advies voor ons Peter.
    We hebben contact,

    Sportgroet,

    Ger






  • 07 Februari 2015 - 20:09

    Ger Valk:


    Hai Peter,

    Ben benieuwd waar je nu zit en wat je laatste rit is geweest.
    Wij zijn druk met de voorbereiding,omdat het zo koud is zijn we al een tijd aan het spinnen wel zwaar maar goed te doen.
    De eerste rit wordt ams-Valkenswaard dan door naar Tienen enz.
    We willen de route van Paul Benjaminse rijden,denk dat het niet te zwaar is en het slapen doe ik via booking.com,niet te duur.
    Wij willen per dag tussen de 110 en 130 km fietsen we twijfelen nog of dit niet te weinig is.
    Lees dat jij je hand niet omdraait voor 180 A 190 km per dag.
    We gaan 8 mrt een cursus G.P.S doen in Utrecht en dan oefenen.
    Zou heel blij zijn als we jou G.P.S route mogen ontvangen helemaal van Barcelona naar Alicante.
    Hoor ze allemaal dat het behoorlijk zwaar is langs de kust maar als ik jou zo hoor valt het wel mee.
    Hoeveel km is het ong Van Barcelona naar Alicante Peter.
    Peter bedankt alvast voor de moeite.
    Sportgroet,

    Ger Valk



  • 07 Februari 2015 - 20:18

    Ger Valk:

    Peter,

    Hoe heb jij je voorbereid dat je zo,n stuk kan fietsen per dag.
    Daar zijn mijn trainingsmaatjes en ik van de Amsterdamse Boksclub wel benieuwd naar.
    Misschien wordt het tijd dat ons traingingschema om moet ?

    Gr

    Ger Valk

  • 06 Mei 2015 - 21:09

    Ger Valk:

    Peter,

    Zaterdag 9 mei vertrekken we vanaf Diemen naar Alicante.
    Goed voorbereid en de eerste 10 dagen hotels geboekt via booking.com prima.
    Redelijk geprijsd en goede aanbiedingen.
    We gaan de route rijden van Paul Benjaminse lijkt ons prima gaan ong 110 A 120 km per dag rijden,hoop dat het lukt.
    Als je ons wilt volgen is dat mogelijk op pagero waar ben jij.nu
    Peter mocht je nog een route hebben van Barcelona naar Alicante zie ik het graag tegemoet.
    Hoop wat van je te horen.

    Vriendelijke groetjes,

    Ger

  • 06 Mei 2015 - 21:35

    Peter Hegman:

    Hallo Ger,

    Ik had je nog gemaild (op een adres wat je achtergelaten via de mailing list) maar niets gehoord. Als je nog tips wil hoor ik het wel en natuurlijk ga ik je volgen.
    Veel plezier !

    Groeten Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 1053
Totaal aantal bezoekers 60737

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 14 Juli 2017

Op de fiets van Haarlem naar Kalamáta

22 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Op de fiets van Haarlem via Madrid naar Lissabon

24 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Op de fiets naar Split via Rijn en Donau

26 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Op de fiets van Haarlem naar Elche via Andorra

27 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Op de fiets naar Venetie, Florence en Rome

02 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Op de fiets naar Dresden en Praag en terug

27 Augustus 2011 - 28 September 2011

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Landen bezocht: