Dag 7 en 8 - Van La Courtine naar Moissac - Reisverslag uit Moissac, Frankrijk van Peter Hegman - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8 - Van La Courtine naar Moissac - Reisverslag uit Moissac, Frankrijk van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8 - Van La Courtine naar Moissac

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 Juni 2016 | Frankrijk, Moissac

Dinsdag 28 juni - Van La Courtine naar Bretenoux
Het goed te merken dat de zon hier later opkomt (40 min. later dan in NL) dus de wekker gaat ook wat later en dat vind ik eigenlijk niet heel erg.
Vandaag dus weer een bergetappe en dat was te merken al met het ontbijt rond 9 uur alweer 500 hoogte meters gemaakt. Ik zat ook te bedenken dat de vraag "hoeveel km's ga je per dag fietsen ?" Niet relevant is omdat het klimmen wat je per dag doet een behoorlijke invloed hebben. Vlakke stukken is 175 km geen probleem, bij dit soort bergetappes is het "maar" 135 km. Het is ook heel anders fietsen berg op is het soms een uur met gemiddeld 8 km/h, bergaf kan 40 km/h zijn maar door b.v. grind op het wegdek ga ik vaak bergaf een stuk langzamer. "Safety first"
De route is ook nu weer mooi en zeer rustig, gelukkig is er heel soms een dorpje voor een kopje koffie en een stukje stokbrood.
Er zijn lange stukken waar het onafgebroken tegen de 10% stijgt soms zelfs 13% en daar zijn ze weer die vliegjes! die vliegen om je hoofd als je met veel moeite 6 km/h haalt, ga je harder dan zie je ze niet maar als je zo heel langzaam fietst is dat heel irritant, je kan er ook niet veel aan doen, ja harder fietsen maar dat zit er dan even niet in.
Rond 1 uur was er een technisch probleempje mijn kabel van het voorste blad brak. Ik vermoede al iets omdat het al een paar dagen steeds moeilijker was om naar het grootste blad te schakelen. Heel langzaam scheurde de kabel en rafelde af. Ik kan dus alleen mijn kleinste blad voor gebruiken. Eigenlijk is het nu geen groot probleem omdat ik of stijl omhoog of stijl naar beneden ga. Pas op de hele vlakken stukken wordt het een probleem maar ik ga ervan uit dat de kabel dan al vervangen is. En ja, volgende keer beter controleren voor vertrek en een reserve kabel meenemen.
Goed, terug naar de route na heel veel klimmen ging ik heel lang naar beneden en kwam bij een stuwdam terecht. Uiteindelijk heb ik daar een km of 15 langsgereden wat ook weer wat leuke plaatjes opleverde. Uiteindelijk om 5 uur bij het zwembad.
Een week fietsen zit er nu op, ik heb totaal nu 1170 km gefietst en ongeveer 10.000 meter geklommen.
Hier de route van vandaag
https://connect.garmin.com/modern/activity/1232920934

Woensdav 29 juni - Van Bretenoux naar Moissac
De dag begint goed, direct dorp waar de camping zat was een koffie/broodjeszaak al open (6:15) meteen maar even gebruik van gemaakt koffie met een stokbroodje kaas. Al snel valt het op dat er meerdere fietsers zijn in dit gebied even later zie ik de eerste aanwijzing van "De oude wegen route" . Ik fiets langs Rocamadour daar is een dorp tegen een enorm stijle rotswand gebouwd heel indrukwekkend. Het is zoals verwacht wel weer veel klimmen en dalen in dit deel van de route. De route gaat voor een deel langs rivier "Le Vers" langs een rivier fietsen is altijd leuk omdat er dan weinig hoogte verschillen zijn.
Uiteindelijk in Cahors geluncht en mijn versnellingskabel vervangen en voor de zekerheid een reserve gekocht ;-). Het fietste toch wel beter als je van meerdere voorbladen gebruik kan maken.
De omgeving werd wat vlakker, het tempo zat er dan ook weer lekker in. Een camping in Moissac gevonden wat eenvoudig gegeten, stokbrood met rauwe ham en vers gemaakt appelsap die ze daar op de camping verkochten.
Hier de route van vandaag.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1234369032

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 60735

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 14 Juli 2017

Op de fiets van Haarlem naar Kalamáta

22 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Op de fiets van Haarlem via Madrid naar Lissabon

24 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Op de fiets naar Split via Rijn en Donau

26 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Op de fiets van Haarlem naar Elche via Andorra

27 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Op de fiets naar Venetie, Florence en Rome

02 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Op de fiets naar Dresden en Praag en terug

27 Augustus 2011 - 28 September 2011

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Landen bezocht: