Dag 9 en 10 - Van Moissac naar Laruns - Reisverslag uit Laruns, Frankrijk van Peter Hegman - WaarBenJij.nu Dag 9 en 10 - Van Moissac naar Laruns - Reisverslag uit Laruns, Frankrijk van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

Dag 9 en 10 - Van Moissac naar Laruns

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 Juli 2016 | Frankrijk, Laruns

De oorspronkelijk pagina was verwijderd, ik heb het gemeld maar nog niets gehoord

Donderdag 30 juni - Van Moissac naar Marciac
Morgen ben ik aan de voet van de Pyreneeën . We hebben de hoogste bergen tot nu toe gehad (900 meter) het wordt nu weer heuvelachtig, dat wil natuurlijk niet zeggen dat er niet meer geklommen hoeft te worden in tegendeel korte felle klimmetjes en daarna weer stijle afdalingen en dat gaat zo maar door. Als je op een heuvel staat en je kijkt naar de horizon dan lijkt het allemaal redelijk vlak, schijn bedreigd. Rond een uur of 10 eet ik wat in Saint-Clar waar een kleine markt is. Er staan maar iets van 10 kraampjes, maar wel basis behoeftes fruit, groente, vis, vlees lokale producten en een soort van " Vietnamese loempia" verkoper. De route gaat verder en ik ben bij Vic-Fezensac, Ik was wat laat voor lunch (14:15) en denk ergens wat te gaan eten helaas, lunch is tot 14:00, daarna weer vanaf 17:00, nou daar ben je dan mooi klaar mee. Ben maar wat gaan drinken en bij de supermarkt wat bananen en yoghurt gehaald voor lunch.
Mijn inschatting over de route voor vandaag was niet heel erg goed. Ik dacht dat ik uit de bergen was, dat was zo maar vandaag heb ik de meeste hoogte meters gemaakt tot nu toe (1900 meter).
Bij Marciac heb ik een camping gevonden, er is een Engelse eigenaar, dat praat een stuk makkelijker voor iemand die maar net een biertje in het Frans kan bestellen en natuurlijk als avondeten de traditionele "Fish and chips met Green pea mash".
Hierbij weer de route:
https://connect.garmin.com/modern/activity/1235474900

Vrijdag 1 juli - Van Marciac naar Laruns
Vandaag een relatief eenvoudige dag omdat ik nog niet de Pyreneeën over wil (iets te veel op een dag). Het weer is goed voor het fietsen het is bewolkt en rond de 20 graden. Betekent wel dat het uitzicht wat beperkt is maar ik heb genoeg foto's van graanvelden.
De weg naar Pau is heuvelachtig maar niet zo dramatisch als de route gisteren. Rond half 11 in Pau, de fietsroute naar het centrum ging verrassend goed, vaak is het een probleem om in het buitenland met de fiets een grote stad in te komen vanwege alle ringwegen. Pau zelf is niet zo heel groot en heeft een oude en nieuwe binnenstad. Na wat foto's en een kopje koffie ga ik verder. Ook de weg naar Spanje door de Pyreneeën is prima te fietsen er is een strook van ongeveer 1 1/2 meter voor fietser en er is weinig verkeer. Voor lunch was ik deze keer wel op tijd:-). Eigenlijk een prima systeem de kleine restaurantjes hebben een vast middagmenu meestal tussen de 10€ en 13€ drie gangen.
Ik fiets door tot de laatste camping voor de Frans/Spaanse grens ongeveer 35 km voor de grens het dorpje Laruns. Tot nu toe is er nog niet serieus geklommen ik ben op 500 meter hoogte en de top in de route ligt op 1800 meter. We zullen het morgen wel zien.
Hierbij de route van vandaag
https://connect.garmin.com/modern/activity/1236815419

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 60719

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 14 Juli 2017

Op de fiets van Haarlem naar Kalamáta

22 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Op de fiets van Haarlem via Madrid naar Lissabon

24 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Op de fiets naar Split via Rijn en Donau

26 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Op de fiets van Haarlem naar Elche via Andorra

27 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Op de fiets naar Venetie, Florence en Rome

02 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Op de fiets naar Dresden en Praag en terug

27 Augustus 2011 - 28 September 2011

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Landen bezocht: