Dag 3 en 4 - Van Bad Breisig naar Rothenburg - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Peter Hegman - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 - Van Bad Breisig naar Rothenburg - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4 - Van Bad Breisig naar Rothenburg

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 Juni 2015 | Duitsland, Rothenburg ob der Tauber

26 juni - Bad Breisig - Offenbach

Eerst een korte uitleg: De staat van de weg heeft een behoorlijke invloed op de snelheid en het fiets plezier.
Door een dwaling van de techniek(GPS) of een moment van onoplettendheid kwam ik op een pad terecht (tussen Rijn en het spoor) dat in eerste instantie redelijk te fietsen was volgens de kaart was het een stuk van ongeveer 10km zonder afslag. Na een paar km werd het slechter, het deels verharde fietspad was nu een graspad. Tja teruggaan is ook weer zoiets. Het pad werd slechter en slechter op een gegeven ogenblik reed ik over grote keien maar ja teruggaan ...... Nou ik ben dus maar wel teruggegaan na ongeveer een half uur was ik aan de andere kant van spoor waar een geasfalteerde weg was.
Dit zijn de wat minder leuke ervaringen van de vakantie fietser.
De route ging verder langs de Rijn het uitzit is een beetje eentonig, qua drukte lukt het wat op Torremolinos, druk en eigenlijk allen maar oudere mensen. Zelf vond ik stuk tussen Keulen en Bad Reisig het leukst. 20 km voor Main stak de Rijn over, dus als er plannen hebben.
Vanaf Main verdwenen de bergen en was het richting Frankfurt. Net voorbij Frankfurt een camping gevonden, oh ja het was vandaag flink warm.

Voor de gedetailleerde route kan je de volgende link gebruiken. Als afstanden in mijlen zijn dan moet je de taal even op Nederlands zetten.
http://connect.garmin.com/modern/activity/815444074


27 juni - Offenbach - Rottenburg on Tauber
De dag begon met wat licht regen, de tent kon ik nog droog inpakken maar ik zet net op de fiets en het begon te regenen. Het ging harder en harder regenen en het werd koud. Ik had alle regenspullen die ik bij me had aangetrokken maar het bleef koud. Rond 9 uur werd het langzaam droog vanaf 11 uur scheen de zon weer.
Na een paar uur in regen en modder fietsen zag mijn fiets er dramatisch uit. Vanavond maar schoonmaken en ketting even oliën.
Mijn linkerschoen bleef niet in de SPD pedalen vast zitten na wat zoeken zag ik dat één van de twee boutjes weg was. Tip voor de volgende keer, reserveboutjes meenemen. Bij een fietsenwinkel heb 2 boutjes gehaald meteen een reserve.
De route ging langs de Main en Tauber. Dat vond ik eigenlijk leuker dan de Rijn, mooie fietspaden en je rijdt door de verschillende dorpjes heen, terwijl je bij de Rijn direct naast de Rijn fiets en vaak langs de dorpjes gaat.
Langs de Tauber moest er wel meer geklommen worden maar steeds kleine steile stukjes. De dorpjes en de verschillende stroomversnelling waren heel mooi. Morgen verder langs de Tauber richting Donau.

Voor de gedetailleerde route kan je de volgende link gebruiken:
http://connect.garmin.com/modern/activity/816380660

  • 30 Juni 2015 - 12:41

    Marry Van Kuijk:

    Denk je overal aan te denken na zoveel fietservaring, kom je iedere keer toch weer nieuwe dingen tegen. Gelukkig snel opgelost en weer verder...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 60690

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 14 Juli 2017

Op de fiets van Haarlem naar Kalamáta

22 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Op de fiets van Haarlem via Madrid naar Lissabon

24 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Op de fiets naar Split via Rijn en Donau

26 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Op de fiets van Haarlem naar Elche via Andorra

27 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Op de fiets naar Venetie, Florence en Rome

02 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Op de fiets naar Dresden en Praag en terug

27 Augustus 2011 - 28 September 2011

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Landen bezocht: