In een Biergarten bij Paderborn - Reisverslag uit Mucheln, Duitsland van Peter Hegman - WaarBenJij.nu In een Biergarten bij Paderborn - Reisverslag uit Mucheln, Duitsland van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

In een Biergarten bij Paderborn

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 Juli 2012 | Duitsland, Mucheln

2 juli

Maandag 6 uur vertrokken via Hoofddorp, Mijdrecht naar Breukelen via de Vecht naar Utrecht door de Veluwe naar Arnhem en dan Nederland uit. Nederland is toch ook wel mooi, zeker langs de Vecht door de Veluwe.
In de grens streek komen de eerste heuveltjes aan de horizon en uiteindelijk bij het dorpje Bricht een leuke camping gevonden met een Biergarten maar die ga ik de komende weken wel meer tegen komen. O ja speciaal voor de mensen die ik vorige week lotgenoot maakte van de problemen met de spaken van mijn achterwiel het nieuwe wiel doet het prima geen problemen.

03 Juli
Hoewel ik mij niet heel erg heb verdiept over het verleden van de streken waar ik doorheen fiets, is er rondom Waldropf en grote aantal mijn schachten die als een soort van Industrieel museum stuk staan te pronken. Er zij zelf historische industrie routes. Ook zijn er in dit gebied veel koeltorens waarschijnlijk voor energie centrales.

Het fenomeen dat (bijna) elke bakker verse broodjes en koffie serveert is fantastisch en daar maak ik ook dankbaar gebruik van, 's morgens rond 9 uur een ontbijtje, rond half 12 een stukje koek met koffie meestal staan er wat tafeltjes en stoelen buiten waar je dan rustig kan gaan zitten.

Als ik voorbij Lippstadt gaat het er allemaal wat mooier uitzien zelf het weer wordt mooi, strak blauwe lucht bijna geen wind en een graatje of 25.

Rond half drie ben ik in Paderborn, mooie oude stad daar nog wat gedronken op een van de mooie terassen en toe door gefietst naar de camping net boven Paderborn en ja ze hebben hier wifi dus ik kan mijn blog een beetje bij werken, foto's komen later.

Morgen naar Gottingen en dan waarschijnlijk Donderdag in Leipzig.

  • 03 Juli 2012 - 19:24

    Chris B.:

    Je schiet al aardig op. Goed dat je spaken gewoon heel blijven, is weer een zorg minder.
    Ben benieuwd naar de foto's. Succes verder.

  • 03 Juli 2012 - 22:57

    Jelle:

    Dat gaat lekker Peet. Spaken blijven erin, gelukkig!!!
    Die broodjes en de terrasjes klinken erg aangenaam met een zonnetje erbij ;-)
    Veel plezier en zaterdag rij ik je achterna, met de auto dan...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 60770

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 14 Juli 2017

Op de fiets van Haarlem naar Kalamáta

22 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Op de fiets van Haarlem via Madrid naar Lissabon

24 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Op de fiets naar Split via Rijn en Donau

26 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Op de fiets van Haarlem naar Elche via Andorra

27 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Op de fiets naar Venetie, Florence en Rome

02 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Op de fiets naar Dresden en Praag en terug

27 Augustus 2011 - 28 September 2011

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Landen bezocht: