Dag 12 en 13 -Via Irma Bandiera en Siema - Reisverslag uit Siena, Italië van Peter Hegman - WaarBenJij.nu Dag 12 en 13 -Via Irma Bandiera en Siema - Reisverslag uit Siena, Italië van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

Dag 12 en 13 -Via Irma Bandiera en Siema

Blijf op de hoogte en volg Peter

09 Juli 2013 | Italië, Siena

Maandag 08 Juli - Via Irma Bandiera - 170 km
Terwijl ik dit schrijf zit ik heerlijk wat te eten aan het strand met een langzaam ondergaande naar de ondergaande zon. De dag begon wel wat anders.
Volgens de GPS moest er vanmorgen nog "een beetje geklommen worden" nu heb ik met de verwachte stijgingspercentages niet veel ervaring, er werd een top van 1500 meter aangegeven en ik dacht nou dat zal wel meevallen. Nou dat deed het niet vanaf de eerste bocht ging het omhoog, niet eerst een beetje opwarmen nee hoor. Het lastige van dit deel vergeleken met de Alpen is dat het allemaal veel steiler is. Ik startte op 400 meter en meteen laagste versnelling omhoog tot 900 meter, toen dacht ik van "nou dat is het wel" maar nee hoor na een paar km weer omhoog en nu naar 1550 meter. Vanwege de laag hangende bewolking was het uitzicht was ook niet fantastisch. Dat was dus meer dan 2 uur stampen met een gemiddelde snelheid van 7km/h.
Een veel betere wakeup heb ik deze vakantie nog niet gehad. Maar goed ook daar komt een eind aan. Ook naar beneden ging het weer heel steil, dus constant in de remmen. Vanaf 300 meter ging het wat beter. Via Barga ging de trip verder naar Lucca. In Lucca op een terrasje wat gedronken fantastisch mooie stad overigens, en van Lucca ging het door naar Pisa. Ik was nog nooit in Pisa geweest en had de verhalen wel gehoord dat het allemaal niet zo bijzonder was, nou het was nog erger, wat een circus en iedereen maar foto's maken waarbij je de toren met 2 handen tegenhoud, heel origineel. Na wat foto's gemaakt te hebben ben ik naar de kust gereden (Livorno) en vanaf daar de kustweg gevolg tot Via Irma Bandiera. Wat opvalt is pas het laatste stuk zandstranden hadden, de rest waren allemaal rotsstranden
Nog even wat over het weer vandaag was het half bewolkt en in Pisa gaf een thermometer 37 graden aan.
Ik lig wat voor op schema en ga dus vanaf nu Toscane door en overnacht bij de grotere steden. Eerste stop is Sienna, daarna volgt Florence.

Dinsdag 09 Juli - Siena - 140 km
Vandaag was het eind van de trip Siena wat in een rechte lijn 70 ver is, maar vandaag gaan ik wat historische plaatsen langs zoals: Montecatini, Volterra, San Gimigna, Monteriggion en Siena.
Stuk voor stuk mooie stukjes geschiedenis, hoewel steden als Volterra wel heel toeristisch waren, dus ook weer veel Nederlanders. De wegen waren heel mooi enige uitdaging was dat al die historische dorpjes en steden bovenop heuvels lagen met als hoogste punt 850 meter en dat was in de hitte best wel even zweten.
Rond een uur of 2 begon de lucht te betrekken en hoorde je het in de verte onweren, rond 3 uur kwam de eerste regen naar benden hoewel het niet echt doorzetten. Ik had de tassen voor de zekerheid goed dichtgedaan en overschoenen aangedaan, de regen was eigenlijk een soort van warme douche. Tegen de tijd dat ik in mijn eindbestemming Sienna was aangekomen was het weer helemaal droog. Daarna nog even lekker door Sienna heen gewandeld en rond 7 uur naar de Camping gegaan. Morgen naar Florence een stukje van 90 km.

  • 09 Juli 2013 - 22:37

    Godfried:

    Peter : Het is volgens mij ook de bedoeling dat je geniet van al die cultuur! het is toch geen wedstrijd ? Groetjes Godfried

  • 10 Juli 2013 - 12:21

    Peter Hegman:

    Ha Godfried, het lijkt er wel op haha. De truc is natuurlijk vroeg vertrekken om 6 uur fietsen. Maar voor vandaag zit het er alweer op. Ik was op 12 uur in Florence. Ga zo is een terrasje opzoeken. Groeten Peter

  • 11 Juli 2013 - 09:11

    Marry Van Kuijk:

    Om 6 uur vertrekken. Pffff Peter, het is vakantie. Wij moesten tijdens de vakantie om 06.00 uur bij de bus staan om naar de Samariakloof te gaan. Nou dat was echt geen vakantie hahaha. Aan de andere kant kan je dan wel op tijd stoppen om nog de nodige terrasjes te pakken ;-). Geniet er nog van!

  • 11 Juli 2013 - 17:25

    Joost:

    Ha Peter, schiet lekker op zo. Mooi verslag zo en reuze interessant om te lezen wat je allemaal ziet en meemaakt. Succes de komende week met fietsen en daarna het afkicken :).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 60724

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 14 Juli 2017

Op de fiets van Haarlem naar Kalamáta

22 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Op de fiets van Haarlem via Madrid naar Lissabon

24 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Op de fiets naar Split via Rijn en Donau

26 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Op de fiets van Haarlem naar Elche via Andorra

27 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Op de fiets naar Venetie, Florence en Rome

02 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Op de fiets naar Dresden en Praag en terug

27 Augustus 2011 - 28 September 2011

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Landen bezocht: