Dag 1 en 2 Van Haarlem naar Lipperscheid(Luxemburg - Reisverslag uit Lipperscheid, Luxemburg van Peter Hegman - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 Van Haarlem naar Lipperscheid(Luxemburg - Reisverslag uit Lipperscheid, Luxemburg van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2 Van Haarlem naar Lipperscheid(Luxemburg

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 Juni 2014 | Luxemburg, Lipperscheid

26 juni - Haarlem- Janaken (België)
Eerste dag, Wat een lekker fietsweer, geen wind en een prima temperatuur. .
Onder het motto "eerst Nederland uit" ben ik om iets over 6 vertrokken. Niet te vroeg want het fietspontje bij Ameide vaart vanaf 9 uur.
Ik Kwam Rutger nog tegen die om 6 uur al druk bezig was met zijn krantenwijk
Kwart voor negen ben ik bij het pontje. De schipper was wat vroeger vandaag dus kon meteen oversteken.
Volgende pont was bij Woudrichem maar die was al een tijdje uit de vaart dus dan maar even doorfietsen naar Brakel. Volgende keer toch ook eens naar de andere pontjes en niet alleen de eerste.
Het stuk tussen Drunen en Veldhoven is een mooi fiets gebied heide en bossen, mooie fietspaden en windje mee. Om half 2 ben ik net voor de Belgische grens en stop nog even voor een lunch.
Het was 's middags best wel warm, een thermometer gaf 28 graden aan!
Rond 5 uur was ik op de camping Jocomo in Janaken, ongeveer 5 km voor de Nederlandse grens, 10 km voor Maastricht.
Bij het restaurant op de camping naar voetbal gekeken: USA-Duitsland onder het genot van een Kriek Mort Subite.
Vandaag 226 km gefietst, totaal 355 hoogtemeters.

27 Juni: Janaken naar Lipperscheid
Het was een half uurtje rijden naar Maastricht, maar een goed half uur later zat ik alweer in België. Dan staat daar een bordje Heuvelland en warempel, direct achter dat bordje beginnen de heuvels. Ben benieuwd wanneer het boordje einde Heuvelland komt dat zal waarschijnlijk ergens bij de Middellandse zee zijn.
Ondanks die heuvels is het uitzicht in de Ardenne mooi.
Ik weet niet of het nou zo'n goed idee was om een stuk van Bastenaken-Luik te fietsen, wat een heuvels! Eenmaal in Luxemburg werd de route wat efficiënter. (Lees langs een heuvel en er wat minder overheen)
Richting Wiltz was er wel een heel mooi fietspad er was zelfs een tunnel. Even later zag ik dat ze een oude enkelbaans spoorlijn hadden omgebouwd tot een fietspad met maar heel weinig hoogteverschil.
Wat wel een beetje tegenvalt is het aantal terrasjes wat ik in de Belgische Ardennen tegenkwam dat in Duitsland toch beter.

Vandaag 191 km gefietst, totaal 3200 hoogtemeters met een hoogste punt van 550 meter.

  • 28 Juni 2014 - 08:06

    Godfried Meijer:

    Peter prima start! wat is je gemiddelde snelheid met en zonder stops? Godfried

  • 28 Juni 2014 - 14:56

    John Hegman:

    Liggend op de bank in de tuin zeg ik dat de kop er vanaf is broer, over het grote aantal gereden km verbaas ik me niet meer. Wel een prestatie hoor. Gisteren zelf de grachtenloop gelopen, anders, maar was niet ontevreden. Dag 3 zal er wat betreft fietsen bijna opzitten. Geniet van je vakantie,
    Gr
    John

  • 30 Juni 2014 - 10:47

    M@rry:

    Hoi Peter, je bent weer lekker bezig. Jammer dat ik alweer weg ben uit Spanje als je in Elche aankomt, anders had je nog een stukje kunnen doorfietsen en mij bij Villa Damara in Albox een bezoekje kunnen brengen! Kijk weer uit naar de volgende verslagen. Altijd een genot om te lezen. Gr. vanuit Albox

  • 30 Juni 2014 - 20:03

    Peter Hegman:

    Hallo Godfried, leuk wat van je te horen.de eerste dagen was de gemiddelde dag snelheid rond de 22, in de Ardennen ging dat snel terug naar 19 km/h.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 60847

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 14 Juli 2017

Op de fiets van Haarlem naar Kalamáta

22 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Op de fiets van Haarlem via Madrid naar Lissabon

24 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Op de fiets naar Split via Rijn en Donau

26 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Op de fiets van Haarlem naar Elche via Andorra

27 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Op de fiets naar Venetie, Florence en Rome

02 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Op de fiets naar Dresden en Praag en terug

27 Augustus 2011 - 28 September 2011

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Landen bezocht: