Dag 3 en 4 - Van Lipperscheid naar Hurecourt - Reisverslag uit Hurecourt, Frankrijk van Peter Hegman - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 - Van Lipperscheid naar Hurecourt - Reisverslag uit Hurecourt, Frankrijk van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4 - Van Lipperscheid naar Hurecourt

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 Juni 2014 | Frankrijk, Hurecourt

Dag 3 en 4 - Van Lipperscheid naar Vic-sur-Seille en Hurecourt

Zaterdag 28 juni van Lipperscheid naar Vic-sur-Seill
Het was mistig toen ik op de fiets stapte en ook niet echt warm, ik heb mijn handschoenen maar aangetrokken. Er was een fietspad dat naar Luxemburg stad ging en nagenoeg geen heuvels.
In de stad heb ik de toeriste fietsroute gefietst heel mooi, maar veel kasseien wat met een vol bepakte fiets niet makkelijk fiets. Na een cappuccino en een croissant op een terrasje ging het verder richting Frankrijk.
Aangekomen in Frankrijk waren het de echte heuvels die ik nog goed weet van de tocht naar Sevilla. Steeds maar stukjes klimmen met een hoogteverschil van tussen de 50 en 100 meter. Het weer begon wat te betrekken en soms viel er spatje regen. Tegen de avond begon het te onweren en te regenen, de temperatuur is overigens prima zo rond de 22 graden.

193 km gefietst en 1623 hoogtemeters gemaakt.

Zondag 28 juni - van Vic-sur-Seille naar Hurecourt.
Nat en koud maar uiteindelijk zon.
Dat is de samenvatting voor vandaag.
De afgelopen nacht heeft het zwaar geonweerd met flinke regenbuien en zware storm. Dat begon allemaal toen ik net in de mijn tent lag. De tent bleef staan en alles bleef (bijna) droog. Toen ik 's morgens opstond regende het niet gauw heb ik alle spullen ingepakt alleen de tent was drijfnat en ook 5 kilo zwaarder. Eenmaal aan het fietsen begon het meteen weer te regenen en ik had het ook erg koud. In Luneville ben ben ik gestopt bij een bakkertje en daar wat heerlijke Franse broodjes gekocht.in de regen is het Franse landschap toch een stuk minder mooi. Aan het einde van de ochtend kwamen er langzaam opklaringen en werd her warmer.
Met die donkere wolken kon ik wel mooie foto's maken maar een zonnetje is toch leuker.
Zowel met de koffie als met lunch zat ik tussen de mensen die op paarden aan het gokken waren de nationale zondag activiteit?
Uiteindelijk aan het einde van de middag bij een Nederlandse camping beland met TV dus Nederland - Mexico gekeken tsja en dan in de laatste minuten winnen dat kan natuurlijk niet beter.
Weet iemand wat ze in Frankrijk met een cappuccino bedoelen, ik heb al een keer koffie met slagroom gehad en vandaag iets van chocomelk met slagroom, het kan natuurlijk ook mijn Frans zijn.

Vandaag 170 km gefietst en meer dan 1500 hoogtemeters.

  • 30 Juni 2014 - 20:18

    John Hegman:

    Dat was even extra afzien met die regen. Ik hoop dat de boel weer droog is. Hier heeft het vanmorgen ook wel aardig geregend maar nu is het weer prima weer. Gisteren met Rutger getennist. De 4e set kwam ik echt op gang haha. veel plezier morgen

  • 30 Juni 2014 - 20:19

    Ilse:

    Hi pap,

    Wat super leuk om je verslagen weer te lezen en fotos erbij te zien.
    Pff die afstanden, mij niet gezien. Ik hou het komend weekend lekker bij een ritje naar t strand, ver genoeg ;-)

    Veel plezier en een tip, Fransen zijn raar, dus verbaasd me ook niet dat die cappuccino's vreemd zijn =)

    X

  • 30 Juni 2014 - 20:32

    Rob V Gool:

    Hè Peter.
    Prachtig dat je weer onder weg bent op de fietspaden van Europa en ook is het erg leuk om je verslagen weer te volgen hoe het je vergaat in het slechte en goede weer tijdens je fietstocht.
    Als je niks meer ziet om dat je pony voor je ogen hangt kan ik wel langs komen want ik werk toch halve dagen. Veel plezier en tot het volgende verslag.
    Gr. Kappertje rob

  • 02 Juli 2014 - 13:26

    M@rry:

    Hoi Peter,
    Hier in Spanje is het heerlijk weer. Een goed vooruitzicht dus na al dat slechte weer. Heb wel in meer landen koffie met slagroom gehad, terwijl ik cappuccino had besteld. Zelfs hier in Spanje, dus ik kijk daar niet meer van op. Hopelijk ga je snel wat beter weer krijgen!
    Gr. M@rry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 60844

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 14 Juli 2017

Op de fiets van Haarlem naar Kalamáta

22 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Op de fiets van Haarlem via Madrid naar Lissabon

24 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Op de fiets naar Split via Rijn en Donau

26 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Op de fiets van Haarlem naar Elche via Andorra

27 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Op de fiets naar Venetie, Florence en Rome

02 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Op de fiets naar Dresden en Praag en terug

27 Augustus 2011 - 28 September 2011

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Landen bezocht: