Dag 1 en 2, Elmpt en Spay - Reisverslag uit Osterspai, Duitsland van Peter Hegman - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2, Elmpt en Spay - Reisverslag uit Osterspai, Duitsland van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2, Elmpt en Spay

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 Juni 2013 | Duitsland, Osterspai

Donderdag 27 Juni - Elmpt Duitsland

Ik heb warmere dagen gehad eind juni, maar dat was dan ook het enige negatieve.
Bijna de hele rit wind in de rug, af en toe een paar spatjes regen
prima fietsen dus.

Als ik fiets tochten maak vind ik in nederland fietsen eigenlijk niet
heel leuk, je kent alles al een beetje, maar vandaag kreeg ik onder de
grote rivieren al een buitenlands gevoel. Bij het laatste pontje in de
buurt van Oss werd ik aangesproken door de Kapitein van het veerboodje
waar ik overigens de enige passagier was, maar de goede man moest tot
3 keer toe zijn zin herhalen want ik begreep niets van wat hij zei.
Uiteindelijk kwam het er op neer dat hij toch even wilde vertellen dat
het "takke weer" was.
In Veghel nog even langs oom en tante geweest, Oom wordt Zondag 85.

Net voorbij Roermond heb ik een kleine camping gevonden er schijnt een
flauw zonnetje prima dus.

O ja vandaag wel veel kilometers gemaakt bijna 230km maar ja ik wilde
Nederland uit.
Morgen naar de Rijn.


Vrijdag 28 juni Spay 213km

Vanmorgen werd ik wakker door de vogels en de regen die heel langzaam
op de tent druppelde nog voordat de tent ingepakt was regende het al
flink daar kwam nog bij dat het niet warm was.
De route ging de eerste 2 uur over verharde paden, die door de regen
omgetoverd waren in blubber.
De omgeving was fantastisch, uitgestrekte bossen, velden met graan en
aarbeien :-) en genoeg kleine dorpjes voor ontbijt (koffie met
broodje) en zo rond 11 uur koffie met taart.

Rond 2 uur kwam in net onder Bonn bij de Rijn. Toen langs Rijn naar het zuiden.
Dat fietspad langs de rijn blijft een mooie route, volgens mij ook de
ideale route voor beginners.
De temperatuur is hier prima zo'n 19 graden, morgen verder richting Manheim.

--
Verzonden vanaf mijn mobiele apparaat

  • 28 Juni 2013 - 21:29

    Jelle :

    Hoi Peter,

    Dat is echt een vliegende start zeg, ruim 440km!!! Je hebt er goed de vaart in.
    Ik verheug me al op de rest van je verhalen, ik zag dat al helemaal voor me daar in Oss, ha ha ha.

    Groet,
    Jelle

  • 29 Juni 2013 - 11:16

    M@rry:

    Hoi Peter,
    Een vliegende start en ook nog met een familiebezoek! Dat beloofd wat voor de rest van de reis. Geniet ervan, dan doen wij het van je verhalen.
    Gr. M@rry

  • 30 Juni 2013 - 12:03

    Rob V Gool:

    Hé peter
    Je gaat er weer aardig tegenaan op je fiets.
    Wel weer leuk om het te volgen dus laat de achter blijvers op de hoogte blijven van je tocht.
    P.S Als je pony voor je ogen hangt laat het even weten dan kom ik langs .
    Groet Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 60744

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 14 Juli 2017

Op de fiets van Haarlem naar Kalamáta

22 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Op de fiets van Haarlem via Madrid naar Lissabon

24 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Op de fiets naar Split via Rijn en Donau

26 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Op de fiets van Haarlem naar Elche via Andorra

27 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Op de fiets naar Venetie, Florence en Rome

02 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Op de fiets naar Dresden en Praag en terug

27 Augustus 2011 - 28 September 2011

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Landen bezocht: