Dag 3 en 4, Rellingen en Erpfingen - Reisverslag uit Erpfingen, Duitsland van Peter Hegman - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4, Rellingen en Erpfingen - Reisverslag uit Erpfingen, Duitsland van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4, Rellingen en Erpfingen

Blijf op de hoogte en volg Peter

30 Juni 2013 | Duitsland, Erpfingen

Zaterdag 29 Juni - Reilingen

De afgelopen nacht heeft het de hele nacht flink geregend, net toen ik op wilde staan werd de regen minder en uiteindelijk was het droog. De camping was veranderd in een grote modder poel. Snel mijn natte spullen ingepakt en fietsen.
Het eerste stuk ging nog langs de rijn, in tegenstelling tot gisterenmorgen was het niet koud en... Windje mee.
Bij Bringen weer lekker ontbeten en toen ging het landinwaarts, wat
een fantastische route wel wat heuvelachtig maar een heel mooi uitzicht.
Ik kwam nog een Nederlands echtpaar tegen, ook onderweg naar Italië. De man had nog een kaartje en zijn. Echtgenote had een GPS, ik vroeg nog waarom die kaart, maar dat was de gewoonte. Na een 5 minuten praten ben ik doorgefietst het tempo verschil was te groot.
De zon ging schijnen en het werd warm en daarna heet, heerlijk. Bij Nierstein de pont over de Rijn genomen en ook hier kon ik de kapitein van de pont niet verstaan.
Via bosweggetjes en kleine landwegen ging de tocht verder naar Mannheim en Heidelberg daarna naar de eindbestemming voor vandaag. Reilingen net onder Hockenheim. Wat een fantastische route geen drukke wegen prima.
Wel even mijn fiets weer schoonmaken want die zit onder een dikke laag modder.

Zondag - 30 Juni Erpfingen - 3300 hoogtemeters
Kon vanmorgen pas om 7 uur vertrekken omdat de Camping met ijzeren hekken volledig was afgesloten.
Deze keer geen regen maar zon, prima dus. De rit ging al meteen door een uitgestrekt bos, je zag in allerlei dieren wegspringen van het bospad, herten, eekhoorntjes natuurlijk konijnen. Ik stopte om een foto te maken en werd ondanks de muggenzalf meeteen aangevallen. Resultaat 5 grote bulten.
De rit ging onderlangs Karlsruhe de het Zwarte Woud. Het is zondag en ik was zeker niet de enige die op de fiets zat, ik zag alleen maar mountainbikes om me heen en daar was het terrein ook uitermate voor geschikt, grindpaden en heuvelachtig.
Voor mij was dat nou niet zo ideaal, de omgeving was heel mooi maar na 40 km op een grindpad fietsen ben je helemaal door elkaar geschud met 5.5 Bar in de banden.

Kortom, fantastisch rit en het was een prima training voor de alpen,
's morgens op 100 meter beginnen en 's avonds op 800 eindigen met totaal 3200 hoogtemeters.
Morgen naar Oostenrijk.

  • 01 Juli 2013 - 08:09

    Marianne Meijer:

    Wat leuk om jou weer te kunnen volgen.
    Wat een tempo; ik snap - heb veel fietservaring samen met Godfried - dat je niet bij het echtpaar in de buurt bleef.

    Geniet ervan en behouden vaart!

  • 01 Juli 2013 - 08:17

    Jacques Kappert:

    Ha Peter,
    Daar komen nog wel wat hoogtemeters bij.... Hij gaat als een speer zo te horen. Niet te snel he. Je kan altijd nog een extra lusje door de alpen maken ;-)
    Have fun!

  • 01 Juli 2013 - 13:52

    Marry Van Kuijk:

    Wow, jij gaat snel. Ook een beetje genieten van de omgeving hè! De aankomende bergen met veel mooie vergezichten zullen je tempo vast wel verminderen ;-). Geniet ervan.
    Groetjes,
    M@rry


  • 01 Juli 2013 - 15:38

    Jelle:

    Hee Peter,
    Ga je nog langs bij Ansaldobreda? Kun je ze leren hoe een hogesnelheidsfiets werkt :-)))))
    Groet, Jelle

  • 01 Juli 2013 - 19:00

    Leny Doodeman:

    Het is weer leuk om je te volgen. Ik fiets .momenteel vanaf Parijs de van Gogh route met een vriendin en natuurlijk met de GPS. Is mijn grote vriend geworden. Veel plezier en groet uit Compiegne. Leny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 60849

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 14 Juli 2017

Op de fiets van Haarlem naar Kalamáta

22 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Op de fiets van Haarlem via Madrid naar Lissabon

24 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Op de fiets naar Split via Rijn en Donau

26 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Op de fiets van Haarlem naar Elche via Andorra

27 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Op de fiets naar Venetie, Florence en Rome

02 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Op de fiets naar Dresden en Praag en terug

27 Augustus 2011 - 28 September 2011

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Landen bezocht: