Laatste stukje van de fietstocht - Reisverslag uit Jerez de la Frontera, Spanje van Peter Hegman - WaarBenJij.nu Laatste stukje van de fietstocht - Reisverslag uit Jerez de la Frontera, Spanje van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

Laatste stukje van de fietstocht

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 September 2011 | Spanje, Jerez de la Frontera

Zaterdag 24 September Tarifa - Zahora

Vandaag relatief laat begonnen met fietsen zo rond 9 uur. Nog een klein stukje provinciale weg en dan langs de kust tot aan Cadiz. Nu had ik zelf 2 routes een beetje aangepast omdat ze niet aansloten. Ik had thuis nog eens goed op de verschillende kaarten en die paar 100 meter tussen de 2 routes moest toch wel te overbruggen zijn. Nee dus.
Na ongeveer een 2 uur fietsen en klimmen tot zo'n 350 meter kwam ik op dat punt en ja het was maar iets van 200 meter maar met een hoogte verschil van 300 meter. Vandaar dat deze 2 wegen niet met elkaar verbonden waren. Dus weer helemaal terug. Al met al was dat zo'n 50 km met een aantal hele leuke heuvels.
Dat is toch waar ik al vaker tegenaan ben gelopen, je kan prima de route plannen maar ik had niet echt rekening gehouden met hoogte verschillen (heuvels, bergen etc) Tip voor de volgende keer.
Onderweg wel enorm veel windmolens gezien honderden gelukkig waren er maar een paar aan het draaien en dat kwam niet omdat ze niet functioneerde maar er stond nauwelijks wind.
Maar goed na een lekker tweede ontbijt de kust weg gevonden. Maar het was toen al 1 uur, ik besloot daarom maar bij de eerste camping te stoppen. Uiteindelijk was ik om 3 uur in Zahore een dorpje aan het strand waar ik eigenlijk alleen Spanjaarden heb gezien. Ik blijf hier tot Maandag en dan gaan we Maandag naar Cadiz wat hier zo'n hemelsbreed 50 km vandaan ligt.

Maandag 26 September - Zahora - Jerez de La Frontera
Vandaag weer op tijd weg geen idee waar ik vandaag zou stoppen, maar het ging allemaal heel vlot de bergen waren weg de heuvels werden minder en windje in de rug. Ik was dus al om 11 uur in Cadiz. Hoewel de stad binnen rijden eigenlijk met de fiets niet gaat. Er zijn 2 wegen naar het schiereiland en op beide staan grote borden verboden voor voetgangers en fietsers. Toch maar gedaan echt gevaar was er niet de maximale snelheid van de auto's was 60km/h en er was een echte vlucht strook ik heb de afgelopen periode wel over gevaarlijker wegen gereden bv de A7.
Cadiz is een leuke stad waar je met de fiets vlot door heen kan. Rond 1 uur besloot ik maar door te rijden na Jerez dat op zo'n 40km van Cadiz ligt.
In Jerez de La Frontera een leuk hotel in het oude centrum gevonden hier blijf ik de komende dagen.

Woensdag morgen vlieg ik vanaf het vliegveld in Jerez weer terug naar Nederland dan komt aan dit fantastische fiets avontuur een eind.

• 27 September 2011 - 10:08

Ilse:

Je komt weer naar huis :-) Jeeeee!!!! Tot snel! X

• 28 September 2011 - 11:40

Godfried:

Ik heb genoten van de verslagen. Welkom Thuis!