Aankomst in Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Peter Hegman - WaarBenJij.nu Aankomst in Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

Aankomst in Sevilla

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

16 September 2011 | Spanje, Sevilla

Donderdag 15 September rustdag,
Vandaag een dagje in Azuaga gebleven lekker een beetje rondlopen in een klein stadje zo'n 130 km voor Sevilla. Voor zover ik mij al niet aan het spaanse ritme had overgegeven, dan vandaag zeker: uitslapen tot een uur of 9 dan rustige ontbijt met een krantje, een beetje rondlopen in het dorp op een bankje zitten in het park en dat als enige toerist toegegeven erg veel is er hier ook niet te doen. Rond een uur of 3 een uitgebreide lunch en dan natuurlijk een Siesta. In de namiddag ben ik in het park mijn fiets gaan schoonmaken en even alles nagelopen, tot nu toe nog helemaal geen problemen gehad (muv de spaak in het achterwiel in dag 3).

Vrijdag 16 September
Opstaan wordt later en later en dat komt (hoofdzakelijk) door de zonsopgang die is rond 8:05, vandaag om 7 uur onbiijt en 7:45 fietsen. Ik zat op 500 meter hoogte vandaag 3 toppen tussen de 700 en 800 meter om uiteindelijk in Sevilla op 20 meter uit te komen.
De route was rustig en mooi, de luchtvochtigheid was hoog en waarschijnlijk daardoor was de geur van alle bomen en gewassen heerlijk en dat met de opgaande zon is toch moeilijk op een foto vastteleggen
Zo'n 50km voor Sevilla maakte de olijfbomen plaats voor sinaasappelbomen, de sinaasappels kon je al zien maar ze waren nog groen.
Net als bij de andere grote steden werd het ook voor Sevilla druk op de wegen dus extra oppassen, in Sevilla zelf hebben relatief veel fietspaden, niet altijd op een handige locatie maar ze zijn er wel.
Het fietsen ging sneller dan gepland want voor 14:00 was ik in mijn hotel in Sevilla.

Er zitten nu precies 3 weken op tijd voor wat getallen
Totaal aantal gereden 3030 km
Gemiddelde 18.6 km/h (bewogen tijd)
Totaal geklommen 24249 meter

De komende dagen ga ik wat in Sevilla rondhangen en met wat collega's bijpraten en eten.
Maandag ga ik de brouwerij bezoeken dan zal ik ook de foto's gaan bijwerken.

Op dinsdag fiets ik door naar Ronda

  • 18 September 2011 - 09:32

    Godfried:

    Fantastisch en proficiat met het bereikte doel. Wijweten hoe dat voelt TOP, Godfried

  • 18 September 2011 - 16:24

    Jaap Schaap:

    Toppie Peter,
    Volgende jaar de Tour de France?

  • 18 September 2011 - 17:06

    Marianne :

    Peter, ik heb je verslagen met plezier gelezen en je gevolgd.
    Geweldig! En dat in je uppie...
    Na onze fietstocht van afgelopen zomer kan ik me goed inleven in je verhalen. Wat heerlijk dat je onderweg geen pech had.
    Geniet van én in Sevilla en ontvang de hartelijke groeten van de echtgenote van Godfiried!

  • 19 September 2011 - 07:13

    Marry Van Kuijk:

    Wat een prestatie! Helemaal te gek. Geniet nog van de laatste paar dagen en van de nodige fietstochtjes, die er ongetwijfeld nog gaan komen. Ik heb je verhalen met veel plezier gevolgd en wacht met spanning op de laatste foto's. Veel plezier op de brouwerij!
    Groetjes,
    M@rry

  • 20 September 2011 - 07:10

    Freek:

    Gefeliciteerd! Super prestatie. Groeten aan de dames en heren van de Cruzcampo.
    Freek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Recente Reisverslagen:

28 September 2011

Weer thuis

27 September 2011

Laatste stukje van de fietstocht

23 September 2011

Meest zuidelijk punt van Europa

19 September 2011

Finish at the Brewery in Seville

16 September 2011

Aankomst in Sevilla
Peter

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 60886

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 14 Juli 2017

Op de fiets van Haarlem naar Kalamáta

22 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Op de fiets van Haarlem via Madrid naar Lissabon

24 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Op de fiets naar Split via Rijn en Donau

26 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Op de fiets van Haarlem naar Elche via Andorra

27 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Op de fiets naar Venetie, Florence en Rome

02 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Op de fiets naar Dresden en Praag en terug

27 Augustus 2011 - 28 September 2011

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Landen bezocht: