Laatste dagen in Frankrijk - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Peter Hegman - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Frankrijk - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Peter Hegman - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Frankrijk

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 September 2011 | Frankrijk, Parijs

Zaterdag 3 September: Angouleme – Montagne 116km

Niet opperbest geslapen.
Wat wil je met zo'n budget hotel. Veel lawaai en warm.
's morgens wakker gemaakt door een enorme onweersbui en had daarom mijn vertrek maar een uurtje uitgesteld. Eenmaal vertrokken had ik al een gevoel dit wordt niet mijn dag. Veel buien onderweg dus steeds regen kleding aan en dan weer uit.
Na de eerste paar uur ochtend warming up met de nodige heuvels kwam ik in de buurt van Bordeaux en dat kon je wel zien. Meer een meer druiven en de ene Château naar de andere.
Ter hoogte van Bordeaux een mooie en heel rustige Camping gevonden met een leuk restaurant en wat lokale wijn.

Zondag 4 September: Montagne – Lesperon 170km
Vandaag staat een vlakke etappe op de agenda.
's morgens nog door de mooie wijngaarden maar al snel komen de naald bomen tevoorschijn van Parc Naturel des Landes Gascogne.
Heel mooi maar een beetje eentonig, 80 km lang alleen maar naald bomen en geen winkels of restaurants the bekennen, Heel langzaam komt er ook een westen wind opzetten je bent namelijk zo’n 15 van de kust verwijderd.
In de buurt van Lesperon ga ik overnachten die avond een plek vinden om wat te gaan eten is een uitdaging in een straal van 10 km was er nergens wat te eten, met de auto maakt dat niet veel uit maar na een dagje fietsen wil je toch het liefst dichtbij wat gaan eten. Uiteindelijk na wat fietsen toch weer een prima plek voor het avondeten gevonden.

Maandag 5 September: Lesperon - St-jean Pied de Port 134km
Dacht ik toch dat uit dat enorme bos onder Bordeaux was, het tegendeel was waar, nog zeker 60 lang alleen maar die naaldbomen tot aan het plaatsje Dax. Daar veranderde het landschap en kwamen de eerste heuvels weer in zicht. En als ik moet kiezen tussen die naald bomen en heuvels dan absolute de heuvels.
De heuvels werden hoger en hoger weet niet precies waar de Pyreneeën beginnen maar de heuvels werden bergen.
Wat vervelend was dat stukken via een doorgaande weg liepen dat was dus flink oppassen.
Zat ik mij onderweg nog te bedenken dat ik zeer weinig Compostella wandelaars en fietsers gezien heb (maar 3 personen) kom ik toch in het centrum van Santiago de Compostella terecht in het dorp "St-jean Pied de Port" er rijdt zelfs een treintje om toeristen rond te leiden.
St-jean Pied de Port ligt in Frans Baskenland zo'n 5 km van de Spaanse grens. Morgen gaan de echte bergen beginnen, ik ben er klaar voor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Recente Reisverslagen:

28 September 2011

Weer thuis

27 September 2011

Laatste stukje van de fietstocht

23 September 2011

Meest zuidelijk punt van Europa

19 September 2011

Finish at the Brewery in Seville

16 September 2011

Aankomst in Sevilla
Peter

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 60884

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 14 Juli 2017

Op de fiets van Haarlem naar Kalamáta

22 Juni 2016 - 15 Juli 2016

Op de fiets van Haarlem via Madrid naar Lissabon

24 Juni 2015 - 17 Juli 2015

Op de fiets naar Split via Rijn en Donau

26 Juni 2014 - 18 Juli 2014

Op de fiets van Haarlem naar Elche via Andorra

27 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Op de fiets naar Venetie, Florence en Rome

02 Juli 2012 - 17 Juli 2012

Op de fiets naar Dresden en Praag en terug

27 Augustus 2011 - 28 September 2011

Op de fiets van Haarlem naar Sevilla

Landen bezocht: